Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

443 resultaten gevonden
443 resultaten gevonden

Anatomie van een molloot

| Blog

Nederlands grootste speurtocht Wie is de Mol? is weer begonnen! Er keken er bijna 3 miljoen Nederlanders (6+) naar de eerste aflevering van het negentiende seizoen. Dat is het hoogste ooit voor een seizoensopener van WIDM. Niet alleen op de uitzenddag...

Gefeliciteerd kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki Q4 2018!

| Nieuws

De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het vierde kwartaal zijn bekend! Bol.com, Diabetesvereniging Nederland, Dierenbescherming, Jumbo, KNGF Geleidehonden, Lidl, McDonalds, Plus, PostNL en de Staatsloterij maken kans op de Ster Gouden Loeki 2018.

Ster start no consent advertising op online kanalen van NPO

| Persbericht & Public Affairs

Ster heeft een No Consent Advertising platform in gebruik genomen, dat is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner ORTEC | adscience en videoadvertentieplatform SpotX. Daarmee kan Ster een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument...

Nieuwe campagne Ster: is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?

| Nieuws

Deze maand is onze campagne gestart, waarmee we de deur openzetten voor nieuwe klanten. Met de vraag “Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?” laten we zien dat het miljoenenpubliek van de publieke omroep toegankelijk is voor alle bedrijven – groot...

Zondag, dé ultieme televisieavond

| Blog

NPO1 blijft de favoriete zender voor de zondagavond. Ook met dit tiende seizoen wist Boer zoekt Vrouw weer de kijkcijferlijsten te domineren. Gemiddeld zaten er elke zondagavond 3,3 miljoen Nederlanders in spanning voor de buis. Nu #bzv is afgelopen stemt...

Premium content = hogere impact reclame!

| Blog

Wat is de invloed van premium content op jouw reclame? Bij Ster hebben we verschillende studies gedaan naar de waardering van programma’s en de invloed daarvan op de reclame die er omheen te zien is. De resultaten zijn duidelijk, premium content heeft...

Context is key

| Klantcase

Jaarlijks hebben ongeveer 240.000 basisschoolleerlingen last van hoofdluis. Prioderm heeft producten om hoofdluis te behandelen en/of te voorkomen, maar ouders waren hier slechts beperkt bekend mee. Om dit te veranderen zette Prioderm online video bij...

Inzet van televisie én radio zorgt voor merkgroei

| Klantcase

De reclames van Eyelove met René Froger leken in 2018 overal te zien en te horen. Niemand kan om de impact van de campagne heen: Eyelove zag in een half jaar tijd haar naamsbekendheid verdrievoudigen.

Ster blikt vooruit tijdens het event Focus 2019

| Nieuws

Wat zijn dé mediatrends voor 2019? Hoe speelt de publieke omroep daar op in en welke programma’s kunnen we in het nieuwe seizoen verwachten? Welke keuzes maakt Ster voor het nieuwe jaar?

Maak zelf je eigen Ster-reclame!

| Blog

Met het nieuwe commercieel beleid hebben we bij Ster de deuren geopend voor nieuwe, kleinere adverteerders. Dit heeft in het eerste kwartaal tot een instroom van 12% nieuwe adverteerders geleid. Toch lijkt het medialandschap qua video voor het micro-MKB...

Jouw product bovenaan de verlanglijstjes? Het start met tv-reclame

| Blog

Hoe zit dat nou precies met de invloed van tv-commercials op verlanglijstjes? Wij deden er, met het oog op naderende Sint- en Kerstverlanglijstjes, onderzoek naar. Want wist je dat het oriëntatieproces voor decembercadeaus al in september begint? Onze...

Versterk je campagne, kies voor een betrouwbaar mediaplatform

| Blog

Het vertrouwen in een mediaplatform vergroot het succes van je reclame. Ook Ster heeft al eerder onderzoek gedaan naar het effect van programma- en zenderomgeving op de effectiviteit van tv-commercials. Zo blijkt bijvoorbeeld dat ons brein een positief...

Coca-Cola verbetert radiocommercial met AdMeasure

| Klantcase

Coca-Cola Nederland heeft haar radiocommercial laten testen via Ster AdMeasure. Door de tone of voice aan te passen en eerder de merknaam te noemen scoorde de radiospot veel beter op o.a. aankoopintentie.

TV Sport adverteren

Profiteer van het enorme bereik dat een WK Voetbal biedt

| Blog

Er komt weer een fantastische sportzomer aan, met natuurlijk het WK Voetbal als grootste en meest meeslepende evenement van het jaar. Vanaf 14 juni strijden 32 landen om de felbegeerde trofee.

Adverteren rondom De Luizenmoeder

| Blog

Adverteren rondom De Luizenmoeder? “Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij héél bijzonder!” En dat is ook bijzonder! Tot nu toe by far het best bekeken programma van 2018, met een gemiddeld aantal kijkers van 3.662.000. Bijna een kwart van Nederland...

Verrassingen en kansen op de speelgoedbeurs in Neurenberg

| Blog

Vorige week was het weer zover: de Spielwarenmesse in Neurenberg, hét speelgoedevenement van het jaar! De hele stad stond in het teken van speelgoed; iedereen die ook maar íets te maken heeft met deze industrie was er te vinden. Het kostte dus ook geen...

Help jij de volgende adverteerder aan de Ster Gouden Loeki?

| Blog

Vorig week heeft het Nederlands publiek Appie Christmas! uitgeroepen tot de beste commercial van 2017. Toen ik van Carré naar huis reed, dacht ik na over wat er nu voor zorgt dat deze commercial meer impact heeft dan een andere. Gaat het om een hoog en...

Appie Christmas! wint de Ster Gouden Loeki

| Nieuws

‘Appie Christmas’ van Albert Heijn en TBWA\Neboko heeft de Ster Gouden Loeki 2017 gewonnen. De winnaars ontvingen de prijs zojuist in Koninklijk Theater Carré uit handen van Ster-directeur Frank Volmer. Het is de tweede keer dat Albert Heijn de Ster Gouden...

Gastblog: Beantwoorde liefde

| Blog

De Gouden Loeki is voor Alfred de prijs van het jaar. Wij houden van Reclame, van Grote ideeën voor het Grote publiek. En dus is deze grote publieksprijs de enige graadmeter die er echt toe doet. Want alleen als die liefde voor reclame beantwoord wordt,...

Gastblog: De tv-commercial die verder ging dan het reclameblok

| Blog

Kerst: Iedereen heeft er wel een gevoel bij. Met heel de familie genieten van de lekkerste gerechten en van elkaars aanwezigheid. Iets waar ieder kind naar uitkijkt. Maar niet iets wat voor ieder kind vanzelfsprekend is. Supermarktketen PLUS bewees dat...