Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Televisie inzetten voor branding? Dat kan! Tv is hiervoor bij uitstek een passend medium, maar ook de creatie is van belang. Lees alles over de campagne van Bruna en de lessen die zij haalden uit onderzoek.
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het tweede kwartaal zijn bekend! Antea Group, Blokker, Diabetes Fonds, Jumbo, Lidl, McDonalds, het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Nike, OHRA en PLUS maken kans op de Ster Gouden Loeki 2019.
De Nederlandse media worden niet losgelaten tijdens de zomervakantie. Wat betekent dat voor het totale mediagebruik in de zomer en wat heb jij daaraan als adverteerder?
WK Vrouwenvoetbal 2019: 5,5 miljoen Nederlanders hoe de vrouwen vicewereldkampioen werden. Een kleine terugblik op een fantastisch toernooi.
Persbericht: Omzet Ster groeit met 11% in 1e halfjaar 2019. De omzet van Ster is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op € 97 miljoen. Daarmee zijn de inkomsten 11% hoger ten opzichte van het eerste half jaar van 2018.
Wanneer je als bedrijf online advertenties in zet, dan wil je resultaat. Dat is meer dan een mooie CTR scoren met een pre-roll, banner of displaycampagne. Impact maken bij jouw doelgroep, hoe doe je dit?
Wat kan een tag-on, een korte vervolgspot, doen voor de effectiviteit van je commercial? Ster AdMeasure testte het voor M line. Met vijf belangrijke lessen als resultaat. Lees er alles over in deze klantcase.
Het Eurovisie Songfestival van 2019 bleek een kijkcijferknaller. Tijdens de finale, het reclameblok én de programma's er omheen. Dit blog duikt in de mooie kijkcijfers van de zinderende Songfestivalfinale.
Een landelijke televisiecampagne ondenkbaar met een klein(er) budget? Niks is minder waar: effectief adverteren kan dan zelfs heel goed. Gladskin is daar één van de voorbeelden van.
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het eerste kwartaal zijn bekend! Bol.com, Disneyland Paris, Lidl, Ministerie van I&W, Ministerie van VWS, Nationale Vreniging de Zonnebloem, OHRA, PLUS Rijksmuseum en Samsung maken kans op de Ster Gouden Loeki...
Een groot publiek bereiken rondom een groot sporttoernooi? OPR-Finance zette de stap tijdens het WK voetbal. Mét resultaat: een groei van 50% in aanvragen! Benieuwd wat reclame rondom sport jouw merk kan brengen?
In 2019 was de Dierenbescherming in de race voor een Ster Gouden Loeki. De spot kreeg daarmee de erkenning van het grote publiek. Niet alleen was de commercial ontroerend en mooi, ook de campagne zelf bleek succesvol.
NPO 3FM weet de luisteraars te verrassen met nieuwe muziek en goede deejays. 3FM heeft nog steeds een marktaandeel van 5,6% binnen de doelgroep 20-34 (jan-feb 2019). Er zijn meer dan genoeg redenen om naar 3FM te luisteren!
DVJ heeft in opdracht van Ster een publieksonderzoek laten uitvoeren naar het sentiment rond reclame bij de publieke omroep. Dit na aanleiding van recente discussies over dit onderwerp die ontstaan zijn met het oog op de visiebrief die minister Slob binnenkort...
Experiment startup vakanties.nl op NPO resulteert in vertienvoudiging websitetraffic! Door te adverteren rondom kijkcijferkanonnen en live sportverslagen. Op vakanties.nl stel je helemaal zelf je pakketreis samen, zodat je vakantie precies overeenkomt...
Loeki de Leeuw keert vooralsnog niet terug op televisie. De bekende reclameleeuw maakte eind januari eenmalig een comeback, maar daar blijft het voorlopig bij. De STER onderzocht de mogelijkheden van een terugkeer van Loeki serieus, maar kwam tot de conclusie...
Nog niet zo heel lang geleden waren de sportzomers in oneven jaren minder interessant voor liefhebbers van grote sporttoernooien. Tot de Oranje Leeuwinnen daar in 2017 verandering in brachten, door Europees Kampioen te worden. Gaan ze dat dit jaar nog...
Vandaag is het World Radio Day. Een dag in waarop we het medium radio vieren. Want, ondanks dat er tegenwoordig overal gepersonaliseerde playlists beschikbaar zijn is, het soms ook heerlijk om even uit het algoritme te stappen en je muzikaal te laten...
Ster lanceert AdScan de gratis reclamewaarderingstool op basis van machine learning. Ster maakt het mogelijk adverteerders gratis hun reclame te laten testen middels een nieuwe tool: AdScan. Vanaf 1 juli 2023 is Adscan niet meer inzetbaar. Ster werkt...
Persbericht: 'Frekkel' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint Ster Gouden Loeki 2018!