Iedereen die een commercial maakt, komt voor deze vraag te staan: maak ik een korte commercial? Of zet ik meer seconden – én meer budget - in?

Dit is een vraag die we bij Ster vaak krijgen – en terecht; want ook al gaat het voor je spotlengte om een ‘klein’ verschil van 10 seconden, de gevolgen voor je communicatiedoelen en je budget zijn groot. Wanneer is de extra tijd die investering waard? Wanneer is een lange spot de juiste keuze? En wanneer doet een merk er juist beter aan om een kortere commercial in te zetten?

Ster heeft onderzoek gedaan om deze vragen te beantwoorden. Door korte en lange versies van commercials met elkaar te vergelijken, konden we de voor- en nadelen van korte én lange spots op een rij zetten. De resultaten hiervan hebben we overzichtelijk in kaart gebracht in onze samenvatting.

Is jouw interesse gewekt?

Ben jij benieuwd wat de keuze voor spotlengte kan betekenen voor jouw (tv-)campagne? Download dan hier de belangrijkste inzichten van het onderzoek. 

Meer weten?

Dennis Hendriks

accountmanager
035-6725512 dennis.hendriks@ster.nl

Vul je naam in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Vul je naam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

Meer over ons onderzoek

Kies je voor een korte of lange commercial?

Over de onderzoekstools AdScan en Admeasure van Ster