Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Rondom bepaalde programmering is - onder voorwaarden - billboarding mogelijk. Wat is het, wat levert het je op en wat zijn de mogelijkheden bij Ster?

Meer weten?

Pim van Midde

salesmanager

Pim van Midde

salesmanager

Meer weten?

Wat is billboarding?

Billboarding is een sponsorvermelding die rondom een televisie- of radioprogramma te zien en/of horen is. Het zijn vaak korte filmpjes of geluidsfragmenten van enkele seconden voor en/of na een programma. Vaak wordt dit begeleid door een voice-over die zegt: 'Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door...'. 

De voordelen van billboarding

De plaatsing direct rond programmering maakt dat de boodschap wordt gezien door een groot publiek wat veel aandacht heeft voor jouw merk en boodschap. Je bouwt met billboarding met name naamsbekendheid op. Bij waardering van het programma door de kijker of luisteraar kan er ook een positieve associatie ontstaan tussen jouw merk, product of boodschap en het programma. 

De mogelijkheden bij Ster

Billboarding is bij Ster is mogelijk op radio en televisie rondom cultuur- en sportprogrammering. Daarbij hebben officiële sponsoren van het betreffende sporttoernooi eerste recht van koop. 

Aanvullend loopt er in samenwerking met AVROTROS een pilot in de eerste helft van 2026 om billboards rondom diverse van hun sport- en cultuurprogramma's te verkopen. Enkele voorbeelden vind je hieronder. 

Televisie

  • Dag & Nacht
  • Flikken Maastricht
  • Geheimen van het museum
  • Volle Zalen
  • Concert at Sea

Radio

  • Annemiekes A-Lunch
  • Emilie Op Volle Toeren
  • Marcel in de Morgen
  • Sterren NL Top 30
  • PAUL!

Meer informatie over de programma's waaromheen billboarding mogelijk is? Neem dan contact met ons op. 

Kosten billboard reclame

De tarieven horende bij de pilot zijn te vinden in dit document. Wil je meer informatie over de tarieven of een voorstel ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Voorwaarden

  • Twee billboards per programma: één voor en één na. Indien een programma wordt onderbroken door reclame kan er ook één billboard voor en één billboard na het reclameblok in het programma worden geplaatst.
  • De vermelding van de sponsor duurt maximaal vijf seconden per billboard.
  • Neutrale aanduiding sponsorschap via tekst in beeld en eventueel met voice-over.
  • Sponsorvermelding geschiedt via naam, (beeld)merk en/of logo. Elk van deze elementen mag één keer gebruikt worden.
  • Billboard bestaat uit een stilstaand beeld, inzoomen is niet toegestaan. Als achtergrond is in principe ieder plaatje toegestaan, mits aan de hierna volgende voorwaarde wordt voldaan. Daarnaast is het van belang de leesbaarheid van sponsorvermelding en sponsornaam goed te controleren.
  • Een billboard is geen reclameboodschap. Dus geen afbeelding van, of andere (in)directe referenties / associaties aan producten of diensten van de sponsor, geen slogans en geen associaties met reclamespots van de sponsor.
  • Vrijwel alle typen achtergrondgeluid zijn toegestaan, mits de hierboven genoemde voorwaarden in acht worden genomen. Er mag geen muziek uit de reclamespot van de sponsor worden gebruikt. 

Meer informatie over de voorwaarden? Neem dan contact met ons op.

Ook interessant

Aanbod en voorwaarden Ster reclame

Tv-reclame inzetten bij Ster

Radioreclame bij Ster