Als maatschappelijke organisatie via Ster een miljoenenpubliek bereiken? Lees hier wat de mogelijkheden en voordelen zijn voor niet-commerciële organisaties.

Bereik een miljoenenpubliek

Ook voor niet-commerciële organisaties ligt met een campagne bij Ster een miljoenenpubliek binnen handbereik. De kwalitatieve programma's van de publieke omroep worden veel bekeken en beluisterd! Ze trekken een breed én smal publiek, en je bereikt er relatief veel 'lichte' kijkers: de mensen die weinig tv kijken.

Bereik radio

5,7 miljoen luisteraars per week

Bereik tv

12,7 miljoen kijkers per week

Bereik online video

6,5 miljoen kijkers per week

Bereik display

4,3 miljoen kijkers per week

Over welke organisaties hebben we het?

De niet-commerciële partijen waar we het hier over hebben, zijn instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er ruimte op de kanalen van de NPO.

Welk medium en welke inkoopopties je kan inzetten in jouw campagne, hangt af van de aard van jouw boodschap.

Niet-commerciële boodschap = campagne van algemeen nut

Niet commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap vallen onder de noemer algemeen nut. De campagne heeft dan geen betrekking op het kopen van een bepaald product of het gebruik maken van een bepaalde dienst die in de handel verkrijgbaar is. Voldoen jij en je campagne hieraan? Dan kun je gebruik maken van onze inkoopoptie algemeen nut, en tegen een aantrekkelijk tarief campagnes inzetten bij de publieke omroep. Niet alleen op radio en televisie, maar óók online: daar zijn de inkoopmogelijkheden namelijk exclusief mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. 

Natuurlijk kun je ook gebruik maken van de andere inkoopopties van Ster. Je accountmanager kan je hier alles over vertellen. 

Commerciële boodschap

Heb je wel een commerciële boodschap? Dan is het niet mogelijk om online campagnes in te zetten, maar kun je wel op radio en televisie terecht. Voor radiocampagnes is het nog wél mogelijk om de inkoopoptie algemeen nut in te kopen, voor televisiecampagnes niet. 

Klantcase De Hartstichting

De Hartstichting is één van de merken die een campagne van algemeen nut heeft ingezet bij Ster. Om awareness te creëren en de betrokkenheid onder een grote groep Nederlanders te verhogen startte de Hartstichting een online-videocampagne.

Gelukkig konden we met de online-videocampagne bij Ster een groot bereik halen binnen de doelgroep en was dat tevens kostentechnisch interessant.

Richard van Nijkerk

Campagnemanager

De resultaten mogen er wezen: de campagne heeft de Hartstichting alles behalve windeieren gelegd. Weten hoe succesvol de campagne was? Lees dan de hele klantcase.

Lees de klantcase

Charitatieve organisaties

Voorheen bood Ster charitatieve instellingen met CBF-erkenning specifieke inkoopopties aan. Per 2022 is dit gewijzigd. Charitatieve organisaties kunnen gebruik maken van de inkoopopties van Ster. Indien zij geen commerciële boodschap in hun campagne hebben, vallen zij onder de noemer algemeen nut en kan van de bijbehorende inkoopoptie gebruik worden gemaakt. 

culturele organisaties

Naast de bestaande inkoopopties of - indien je aan de voorwaarden voldoet - de inkoopoptie algemeen nut, is er voor culturele organisaties nóg een interessante inkoopoptie: Ster & .... Met het inkopen van dit pakket wordt jouw campagne uitgeplaatst rondom cultuurwaardige programma's en/of programma's die door een in cultuur geïnteresseerde doelgroep worden bekeken. Welke dat zijn, lees je hier

Ook interessant

Aanbod, indexen, tarieven en specificaties

Ster & ... inkoopopties

Reclame inzetten bij Ster