Op deze pagina vind je de aanleverspecificaties voor online adverteren bij Ster. Neem voor meer informatie contact op via digital@ster.nl.

Algemene informatie

Algemeen geaccepteerde bestanden:

  • JPG, PNG of (geanimeerde) GIF
  • HTML (in de code van een HTML- banner moet een “window.open()” functie zitten)
  • MP4

Let op: bij het inkopen van online video of display mag de creatie (pre-roll of banner) geen betrekking hebben op het kopen van een bepaald product of het gebruikmaken van een bepaalde dienst die in de handel verkrijgbaar is. De creatie mag wel oproepen tot steun aan of het gunstig stemmen ten aanzien van de adverteerder. 

Ster hanteert hiervoor de volgende richtlijnen:

  1. In de online reclame-uiting mag nooit worden opgeroepen tot het kopen of reserveren van tickets of het aanmelden voor een cursus of event.
  2. In de online reclame-uiting mag nooit een ‘call to action’ zitten, zoals 'Bezoek nu het Ster Museum' of 'Neem zondag deel aan de livestream van de Ster Opera'. In plaats daarvan: 'Nu in het Ster Museum' of 'De Ster Opera presenteert'.
  3. In de online reclame-uiting mag de website van de adverteerder worden vermeld. Dit dient altijd de homepage te zijn. Er mag dus nooit worden verwezen naar een specifieke ticketpagina, zoals ster.nl/tickets.

Pre-roll (online video)

  • Extensie: MP4
  • Lengte: maximaal 36 seconden
  • Beelden per seconde (frame rate): 25 fps
  • Audionorm: Full scale digital audio
  • Resolutie: Full HD (1920x1080)
  • Geen leestekens in de benaming van het aan te leveren bestand
  • Het Ster-logo en het aantal videosecondes zijn zichtbaar bij het afspelen van de video. Het advies is daarom om het merklogo rechtsboven te plaatsen.
  • De 'meer informatie'-tekst die in beeld komt en waarop geklikt kan worden is wit. Houd hier rekening mee bij de achtergrondkeuze. 

Let op: de creaties mogen geen cookies bevatten. Hierdoor dienen de video (MP4-bestand) en de URL van de landingspagina los te worden aangeleverd bij digital@ster.nl.

Een VAST-tag werkt enkel middels een double-clicks VAST-tag van Google. We kunnen geen garantie geven dat externe meetpixels (impressies/clicks) goed en volledig doorkomen in het systeem. Er wordt afgerekend op de Ster-aantallen.  

In-banner video specificaties

  • Extensie: lever de video aan in het gewenste bannerformaat als MP4
  • Maximale bestandsgrootte: 3,95 MB
  • Lengte: maximaal 20 seconden
  • Border: 1×1 contrasting border wordt aangeraden
  • Beelden per seconde (frame rate): minimaal 14 fps (30 fps wordt aangeraden)
  • Autoplay is toegestaan
  • Audionorm: user initiated, dus bij autoplay moet dit standaard uitstaan

Let op: de creaties mogen geen cookies bevatten. Er mogen geen cookies geplaatst worden/aanwezig zijn in het materiaal dat wordt aangeleverd.

Displayformaten en maximale grootte (banners)

Pakket Formaat Pixels Max Groote
IAB Billboard 970x250 1mb
Halfpage ad 300x600 500 kb
Medium rectangle 300x250 500 kb
Large rectangle 336x280 500 kb
Skyscraper 120x600 500 kb
Wide skyscraper 160x600 500 kb
Leaderboard 728x90 500 kb
Banner 468x60 500 kb
mobile banner 320x50 500 kb
High impact contentscroller 893x329; 688x250 500 kb
mobile midscroller 320x240 500 kb
mobile portrait 320x400 500 kb
video in banner alle formaten 3,95mb (max 20sec)
interstitial 320x480; 768x1024 500 kb

Het materiaal mag in geen gevallen cookies bevatten. Bij HTML5-banners kan je daarom het beste een ZIP-bestand aanleveren met losse Doubleclick-trackers. 

Eventuele UTM-codes zijn geaccepteerd en kunnen met de complete landingspagina worden aangeleverd.