Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

De programmering van de publieke omroep is dit najaar weer precies wat je mag verwachten: veel nieuwe programma’s, terugkerende kijkcijferhits en voor ieder wat wils. Waarom Nederland weer volop af gaat stemmen op de publieke omroep én waarom jij met jouw campagne daarbij wil zijn, zetten we hieronder op een rij.

Kom in contact

Mark Kock

accountmanager

Mark Kock

accountmanager

Mark Kock

accountmanager

Meer weten?

Terugkerende kijkcijferhits

Hoewel we spreken van een ‘nieuw tv-seizoen’, bestaat veel van de programmering uit terugkerende (goed bekeken) programma’s, zoals Beste Zangers en Kamp van Koningsbrugge. Talkshowkoningin Eva Jinek is terug en ging met mooie cijfers van start: 973.000 kijkers. Het debuut van Pauw & de Wit was eveneens een succes: de eerste avond keken er zo’n 805.000 mensen en met uitgestelde kijkers erbij zelfs ruim 922.000 kijkers. Ook de Slimste Mens is terug. Ondanks het nieuwe presentatieduo en ander tijdstip onverminderd populair: zo’n 2 miljoen kijkers! Andere kijkcijferhits gaan nog van start: Ik Vertrek start in oktober weer, Wie is de Mol? gaan we vanaf november zien met een jubileumseizoen en ook Even tot Hier start die maand weer.

Nieuw bij de publieke omroep

Dinsdag 9 september presenteerde de publieke omroep de programmering voor de komende maanden aan de hand van zeven thema’s: journalistiek & sport, ontspanning, verdieping, echte verhalen, de nieuwe generatie, verbinding en Nederlandse fictie. Nieuwe titels zijn onder andere Hila voorbij de Taliban, Mocronados, Rutger en de Uitkeringstrekkers, en Klinkt als een sekte. Er was ook nostalgisch nieuws: consumentenprogramma ‘Ook dat nog!’ keert terug op televisie. Het humoristische programma werd in de jaren ’90 goed bekeken, maar zal voor een grote groep kijkers helemaal nieuw zijn. Ook dit programma staat onder leiding van Herman van der Zandt.

De publieke omroep is de plek van ons allemaal

<tekst> De publieke omroep is dagelijks van waarde voor de hele Nederlandse samenleving. Zelf geven ze aan: ‘De publieke omroep is ook dit najaar de plek van ons allemaal. Met grote en kleine verhalen, met herkenning, met momenten die we samen beleven en mensen waarmee we meeleven. Met het laatste nieuws, de blik vooruit en oog voor onze geschiedenis.’

Bij de publieke omroep draait het om betrouwbare en onafhankelijke journalistiek. Nieuws dat verder kijkt dan vandaag. Met programma’s die je laten meegenieten of alles even doen vergeten. Ook voor wie verder wil kijken en diepgang zoekt, is de publieke omroep de beste bestemming. Het laat mensen zien zoals ze echt zijn – gewone verhalen uit het leven.

De publieke omroep blijft een verbinder voor heel Nederland en is er juist op die momenten: bij een groot evenement, bij herdenkingen, op Koningsdag en in tijden van crisis. Met verhalen die verbinden en tradities om door te geven.

Daarom jouw campagne op televisie

Een groot publiek bereiken rondom kwaliteitsprogramma's en op een bewezen effectief medium. Dit kan door tv-reclame in te zetten bij Ster. De tv-zenders van de publieke omroep bereiken verschillende doelgroepen en grote aantallen tv-kijkers. De NPO domineert steevast in de toplijsten van best bekeken en meest gewaardeerde programma's. Ondanks de toegenomen concurrentie van streamingdiensten en de mogelijkheid om uitgesteld te kijken, steekt live televisiekijken er nog steeds met kop en schouders boven uit. Je bereikt dus nog altijd een miljoenenpubliek!

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw merk? Wij denken dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Met onze vaste, transparante prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken? Neem vooral contact op!

Ook interessant

Tv-reclame inzetten bij Ster

Starten met reclame

Aanbod en voorwaarden Ster reclame