Morgen is het echt zo ver: het EK Voetbal begint, het officiële startschot voor de sportzomer van 2021! We hebben er naar uitgekeken, vooral omdat Oranje voor het eerst sinds 2014 weer meedoet aan een groot toernooi. Zij lijken er klaar voor, maar ben jij dat ook?

Zet het in je agenda

Het wordt een oranje zomer dit jaar! Van 11 juni tot en met 11 juli wordt er gevoetbald om het Europees Kampioenschap. Op 26 juni start de Tour de France, en op 18 juli wordt er traditioneel gefinisht op de Champs-Élysées. Dan hebben we een paar dagen om bij te komen tot de Olympische Spelen starten op 23 juli. De inkoop voor zowel juni als juli staan al open, en menig oranje commercial is al aangevraagd of zelfs te zien op de buis. De NPO besteedt volop aandacht aan de sportzomer op zowel radio als televisie.

Daarom wil jij erbij zijn

Sportevenementen zoals een EK en de Olympische Spelen staan garant voor een groot bereik. Heel Nederland lijkt te gaan kijken en/of luisteren. Dat zal misschien geen verrassing voor je zijn. Maar er zijn nog veel meer redenen om jouw campagne rondom sportevenementen in te zetten. Je ziet ze in deze video.

Zo maak jij een impactvolle Oranje commercial

Een hakkende Wesley Sneijder, een fel-oranje Rafael van der Vaart of Robin van Persie en zijn zoon in een cape.. We hebben al veel Oranje-inhakers voorbij zien komen. Hoe maak je nou een sterke, thematische commercial? In onze whitepaper ‘Reclamecreatie: de kracht van aanpassen’ lees je er alles over. Of je nou uiteindelijk een Oranje-spot maakt of niet, inzetten rondom de sportevenementen loont altijd. Zet je geen campagne in? Dan sta je al met 0-1 achter ten opzichte van je concurrenten.

Scoren met Ster

Op 20 april hebben we tijdens ons online Event Scoren met Ster ook aandacht besteed aan het maken van een impactvolle inhaker en waarom een campagne rondom sportevenementen zo waardevol is. Presentator Sjoerd van Ramshorst sprak met diverse gasten, die allen vanuit hun eigen perspectief vertellen waarom zij uitkijken naar de sportzomer en wat het voor hen betekent (heeft). Ons event gemist? Je kan ‘m nog terugkijken!

Wij zijn er klaar voor

Laat het EK maar beginnen, laat het Oranje succes maar komen en mogen we in augustus een mooie balans kunnen opmaken met bekers en medailles. Zien en/of horen we jouw campagne ook deze sportzomer? Neem contact op met je accountmanager om de mogelijkheden te bespreken.

Rest ons niks anders dan vast in de sfeer te komen voor het EK.

Ook interessant

Grootse evenementen, groot bereik

8% korting bij match tussen mediagedrag en media-inzet

Reclamecreatie: de kracht van aanpassen

Blokker

Scoor jij ook tijdens deze kansrijke sportzomer?

Over de onderzoekstools AdScan en Admeasure van Ster