NPO Radio 5 groeit fors in kerndoelgroep 55+
NPO Radio 5 blijft populair en stijgt in de kerndoelgroep 55+ naar een aandeel van 12,9% ten opzichte van 12,5% in de vorige meetperiode. Ten opzichte van een jaar eerder is de zender in deze doelgroep gigantisch gegroeid, van 10,9% naar 12,9%, een groei van maar liefst twee procent. Ook in 10+ behoort de zender tot de stijgers en groeit naar een marktaandeel van 6,5% naar 6,6%.
NPO Radio 1 noteert ruime winst
Net als NPO Radio 5 laat ook NPO Radio 1 mooie cijfers zien. In de doelgroep 10+ groeit de zender van 8,1% naar 8,4%, mogelijk door de Olympische Winterspelen en de gemeenteraadsverkiezingen. Ook in de kerndoelgroep 46-67 noteert de zender een forse stijging van 8,1% naar 8,7% ten opzichte van de vorige meetperiode.
NPO Radio 4 blijft deze meetperiode stabiel en NPO 3FM laat in de doelgroep 10+ een lichte daling zien.
Groot bereik tijdens de Tour de france en EK Vrouwenvoetbal
In dit nu al schitterende voorjaar kijken wij ook uit naar een prachtige zomer vol sportevenementen. Op 1 juli start de Tour de France en brengt NPO Radio 1 als enige radiozender uitgebreid live verslag van alle etappes. Van 6 t/m 31 juli volgen we onze Oranjeleeuwinnen op de voet tijdens het EK Vrouwenvoetbal in Engeland. Wist je dat 25% van de NPO Radio 1-luisteraars deze zender spontaan associeert met sport? Een echte sportzender dus! Wil jij sportfans bereiken? Zorg dan dat je erbij bent met je merk.