Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

455 resultaten gevonden
455 resultaten gevonden

Groots resultaat met een klein(er) budget

| Klantcase

Een landelijke televisiecampagne ondenkbaar met een klein(er) budget? Niks is minder waar: effectief adverteren kan dan zelfs heel goed. Gladskin is daar één van de voorbeelden van.

Gefeliciteerd kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het eerste kwartaal van 2019!

| Nieuws

De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het eerste kwartaal zijn bekend! Bol.com, Disneyland Paris, Lidl, Ministerie van I&W, Ministerie van VWS, Nationale Vreniging de Zonnebloem, OHRA, PLUS Rijksmuseum en Samsung maken kans op de Ster Gouden Loeki...

Scoren op het WK: 50% meer productaanvragen

| Klantcase

Een groot publiek bereiken rondom een groot sporttoernooi? OPR-Finance zette de stap tijdens het WK voetbal. Mét resultaat: een groei van 50% in aanvragen! Benieuwd wat reclame rondom sport jouw merk kan brengen?

Succescampagne én Ster Gouden Loeki-finalist

| Klantcase

In 2019 was de Dierenbescherming in de race voor een Ster Gouden Loeki. De spot kreeg daarmee de erkenning van het grote publiek. Niet alleen was de commercial ontroerend en mooi, ook de campagne zelf bleek succesvol.

Verrassende redenen om NPO 3FM te luisteren

| Nieuws

NPO 3FM weet de luisteraars te verrassen met nieuwe muziek en goede deejays. 3FM heeft nog steeds een marktaandeel van 5,6% binnen de doelgroep 20-34 (jan-feb 2019). Er zijn meer dan genoeg redenen om naar 3FM te luisteren!

Het sentiment rond reclame bij de publieke omroep

| Blog

DVJ heeft in opdracht van Ster een publieksonderzoek laten uitvoeren naar het sentiment rond reclame bij de publieke omroep. Dit na aanleiding van recente discussies over dit onderwerp die ontstaan zijn met het oog op de visiebrief die minister Slob binnenkort...

Experiment startup vakanties.nl op NPO resulteert in vertienvoudiging websitetraffic!

| Blog

Experiment startup vakanties.nl op NPO resulteert in vertienvoudiging websitetraffic! Door te adverteren rondom kijkcijferkanonnen en live sportverslagen. Op vakanties.nl stel je helemaal zelf je pakketreis samen, zodat je vakantie precies overeenkomt...

Comeback Loeki de Leeuw blijft eenmalig

| Nieuws

Loeki de Leeuw keert vooralsnog niet terug op televisie. De bekende reclameleeuw maakte eind januari eenmalig een comeback, maar daar blijft het voorlopig bij. De STER onderzocht de mogelijkheden van een terugkeer van Loeki serieus, maar kwam tot de conclusie...

TV Sport Voetbal adverteren

Winnen we deze zomer dan eindelijk een keer het WK?

| Blog

Nog niet zo heel lang geleden waren de sportzomers in oneven jaren minder interessant voor liefhebbers van grote sporttoernooien. Tot de Oranje Leeuwinnen daar in 2017 verandering in brachten, door Europees Kampioen te worden. Gaan ze dat dit jaar nog...

Radio adverteren

Happy World Radio Day!

| Blog

Vandaag is het World Radio Day. Een dag in waarop we het medium radio vieren. Want, ondanks dat er tegenwoordig overal gepersonaliseerde playlists beschikbaar zijn is, het soms ook heerlijk om even uit het algoritme te stappen en je muzikaal te laten...

Ster lanceert AdScan de gratis reclamewaarderingstool op basis van machine learning

| Persbericht & Public Affairs

Ster lanceert AdScan de gratis reclamewaarderingstool op basis van machine learning. Ster maakt het mogelijk adverteerders gratis hun reclame te laten testen middels een nieuwe tool: AdScan.   Vanaf 1 juli 2023 is Adscan niet meer inzetbaar. Ster werkt...

Frekkel van Staatsloterij & TBWA\NEBOKO wint Ster Gouden Loeki 2018!

| Nieuws

Persbericht: 'Frekkel' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint Ster Gouden Loeki 2018!

Anatomie van een molloot

| Blog

Nederlands grootste speurtocht Wie is de Mol? is weer begonnen! Er keken er bijna 3 miljoen Nederlanders (6+) naar de eerste aflevering van het negentiende seizoen. Dat is het hoogste ooit voor een seizoensopener van WIDM. Niet alleen op de uitzenddag...

Gefeliciteerd kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki Q4 2018!

| Nieuws

De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het vierde kwartaal zijn bekend! Bol.com, Diabetesvereniging Nederland, Dierenbescherming, Jumbo, KNGF Geleidehonden, Lidl, McDonalds, Plus, PostNL en de Staatsloterij maken kans op de Ster Gouden Loeki 2018.

Ster start no consent advertising op online kanalen van NPO

| Persbericht & Public Affairs

Ster heeft een No Consent Advertising platform in gebruik genomen, dat is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner ORTEC | adscience en videoadvertentieplatform SpotX. Daarmee kan Ster een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument...

Nieuwe campagne Ster: is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?

| Nieuws

Deze maand is onze campagne gestart, waarmee we de deur openzetten voor nieuwe klanten. Met de vraag “Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?” laten we zien dat het miljoenenpubliek van de publieke omroep toegankelijk is voor alle bedrijven – groot...

Zondag, dé ultieme televisieavond

| Blog

NPO1 blijft de favoriete zender voor de zondagavond. Ook met dit tiende seizoen wist Boer zoekt Vrouw weer de kijkcijferlijsten te domineren. Gemiddeld zaten er elke zondagavond 3,3 miljoen Nederlanders in spanning voor de buis. Nu #bzv is afgelopen stemt...

Premium content = hogere impact reclame!

| Blog

Wat is de invloed van premium content op jouw reclame? Bij Ster hebben we verschillende studies gedaan naar de waardering van programma’s en de invloed daarvan op de reclame die er omheen te zien is. De resultaten zijn duidelijk, premium content heeft...

Context is key

| Klantcase

Jaarlijks hebben ongeveer 240.000 basisschoolleerlingen last van hoofdluis. Prioderm heeft producten om hoofdluis te behandelen en/of te voorkomen, maar ouders waren hier slechts beperkt bekend mee. Om dit te veranderen zette Prioderm online video bij...

Inzet van televisie én radio zorgt voor merkgroei

| Klantcase

De reclames van Eyelove met René Froger leken in 2018 overal te zien en te horen. Niemand kan om de impact van de campagne heen: Eyelove zag in een half jaar tijd haar naamsbekendheid verdrievoudigen.