Bij Ster doen we al decennialang onderzoek naar het effect, de impact en waardering van reclame. Onze onderzoeken bieden waardevolle en concrete inzichten in hoe reclamecampagnes nog effectiever kunnen worden ingezet.

Device impact factor

Televisiekijken doen we al lang niet alleen meer via de televisie. De keuze is aan de kijker: via tv, smartphone, tablet of desktop. Het enorme aanbod aan content en devices leidt tot fragmentatie en roept bij adverteerders de vraag op waar ze hun campagne...

De creatie van radiocommercials

Wat is de kracht van een goede radiocommercial? Wat moet je doen, of juist laten, om ervoor te zorgen dat je radiocommercial aanslaat bij de luisteraar?

De effectieve inzet van tv-campagnes

Wanneer is een tv-campagne effectief? Wat moet je doen, of juist laten, om je tv-campagne tot een succes te maken? Ster geeft in dit onderzoek inzicht in welke mate mediadruk, mediastrategie en de branche waarin je opereert een rol spelen bij het bereiken...

De creatie van tv-commercials

Welke rol speelt de creatie van je tv-commercial bij het slagen van je tv-campagne? Wat moet je doen, of juist laten, om te zorgen dat je tv-commercial aanslaat bij het juiste publiek?

Waardering werkt

Welke invloed heeft de omgeving waarin een tv-commercial wordt uitgezonden op het effect van die commercial? Bestaat er een relatie tussen programma’s en reclame-effect en zo ja, hoe sterk is die relatie? En hoe kunnen we dat gebruiken bij mediaplanning?...