Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Online reclame inzetten op de NPO-kanalen? Als niet-commerciële partij met een niet-commerciële boodschap (het zogeheten algemeen nut) kun je adverteren op NPO Start en de websites en apps van zenders, omroepen en programma’s. Ook als culturele instelling een middel bij uitstek om je doelgroep te bereiken.

Waarom online reclame bij Ster inzetten?

Inkoopmogelijkheden

Algemeen nut

De inkoopmogelijkheden rondom de online aanbodkanalen van de NPO zijn enkel mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. Bij Ster hanteren we hiervoor de definitie ‘algemeen nut’.

Het gaat om instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er niet alleen ruimte online, maar natuurlijk ook op radio en televisie. Neem contact op voor meer informatie of bekijk deze pagina op onze website.

Display advertising

Niet hoeven concurreren, maar als enige met jouw bannercampagne zichtbaar op de sites en apps van de publieke omroep. Dat is display advertising bij Ster. Deze aanpak leidt tot een hogere acceptatie van online reclame, een hoge viewability van de banners en meer impact voor je campagne. Voor nog meer impact van je online campagne biedt Ster ook de optie om interactieve banners in te zetten.

Er zijn ruim 500 websites en apps van zenders, omroepen en programma's die dagelijks door veel kijkers en luisteraard worden gebruikt. 

Online video

Met jouw videoreclame ben je zichtbaar voorafgaand aan de NPO-programma's en -fragmenten op alle devices. Binnen dit netwerk kunnen we je spot heel specifiek uitserveren bij afleveringen die passen bij jouw merk. 

Voor video bieden we non-skippable pre-rolls aan van verschillende lengtes met een maximale lengte van 36 seconden. Ster hanteert een maximum van twee pre-rolls voor online video’s. Dit omdat we de kijker een optimale kijkervaring willen bieden en maximale impact van de online video’s willen garanderen. Het leidt tot een hoog uitkijkpercentage wat zorgt voor meer impact voor jouw campagne.

Twee manieren

Campagnes kunnen op twee manieren worden ingekocht:

  • RON: Run of Network, inkopen over het gehele netwerk.
  • ROS: Run of Specifics, specifiek op programmaniveau of segment. Bij uitstek geschikt voor het bereiken van een in cultuur geïnteresseerde doelgroep!

Meer culturele inkoopmogelijkheden

Mogelijkheden op radio

Mogelijkheden op televisie

Lees meer

Online adverteren bij Ster

Maatschappelijke organisaties en algemeen nut