Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Als culturele instelling een miljoenenpubliek bereiken? Dit kan door tv-reclame in te zetten bij Ster. De tv-zenders van de publieke omroep bereiken verschillende doelgroepen en grote aantallen tv-kijkers. Ster heeft decennialang ervaring met het inzetten van tv-reclame, waardoor we je goed kunnen adviseren over de optimale inzet van je reclamebudget op tv.

Waarom tv-reclame bij Ster inzetten?

  • Snel een heel hoog bereik en hoge contactfrequentie
  • Grote impact: vergroot naamsbekendheid, websitebezoek en zoekgedrag 
  • Groot communicatievermogen (beeld én geluid)
  • Kwalitatieve programma’s van de publieke omroep dragen bij aan waardering van jouw commercial

Inkoopmogelijkheden

Voor culturele instellingen hebben we op televisie twee inkoopmogelijkheden. 

Instappakket Ster & Cultuur

Ster heeft nu een extra aantrekkelijk, toegankelijk én voordelig instappakket om een tv-campagne bij de publieke omroep te starten. Met dit instappakket wordt jouw tv-commercial in speciale Ster & Cultuur reclameblokken geplaatst. Deze blokken openen en sluiten met een Loeki-filmpje dat speciaal is gemaakt voor Ster & Cultuur. Zo'n apart blok heeft voordelen:

  • De kijker staat meer open voor jouw reclame
  • Een dergelijk blok zet eerder aan tot actie (bijv. aankoop van jouw product of dienst)
  • Loeki zorgt voor meer aandacht en waardering voor jouw commercial


Ons instappakket kent een aantrekkelijk en toegankelijk tarief: je krijgt 70% korting op de specifieke spotprijzen. Je krijgt daarvoor ruim 50 commercials (zo'n 8 per dag). Op deze pagina lees je meer over de inkoopvoorwaarden

Kortom: je weet precies wanneer je commercial uitgezonden wordt, en hebt een groot bereik onder een geïnteresseerde doelgroep tegen een aantrekkelijk tarief. 

Reguliere inkoopoptie Ster & cultuur

Kies je voor de inkoop van je campagne voor de inkoopoptie Ster & Cultuur, dan wordt jouw campagne uitgeplaatst in een zogenaamd cultureel 'umfeld' - niet in vaste blokken, zoals bij het instappakket. Dit biedt een groot bereik bij doelgroepen met veel interesse in cultuur in de breedste zin van het woord. Een interessante inkoopmogelijkheid voor organisaties die bijvoorbeeld een voorstelling, festival, film of ander cultureel product of evenement aanbieden! 

  • Wist je dat... we naast een campagne uitplaatsen in een zogenaamd cultureel umfeld, dit ook kunnen doen in een literair umfeld? Een interessante mogelijkheid voor organisaties die (nieuwe) boeken of literaire evenementen aanbieden! Neem voor meer informatie over inkoopoptie Ster & Boeken contact met ons op.

Naast dat je uiting een relevant en groot, cultureel geïnteresseerd publiek bereikt, profiteer je van de kwalitatieve programmering van de publieke omroep. Dat heeft een meerwaarde voor de effectiviteit van je campagne. Uit onderzoek blijkt namelijk dat hoe hoger met een programma waardeert, hoe eerder men het product of de dienst uit je uiting wil aanschaffen. Hiervoor zit je bij de publieke omroep goed: de programma's waaromheen je campagne met Ster & Cultuur kan worden uitgezonden, scoren veelal hoge gemiddelde rapportcijfers. Denk bijvoorbeeld aan Natuur op 2 (8,3), Chinese Dromen (8,3), Podium Witteman (8,1) en 2 voor 12 (8,1). 

In onderstaande tabel vind je de index en voorwaarden horende bij dit pakket. De netto basisprijs voor 2024 is € 660 per GRP. 

Algemeen Nut

Ben je een culturele instelling, en heb je een niet-commerciële boodschap in jouw commercial? Dan zijn er extra interessante mogelijkheden voor jouw merk: je kan - als je voldoet aan de voorwaarden - gebruik maken van de inkoopoptie 'algemeen nut'. Meer weten over deze inkoopoptie, de mogelijkheden en voorwaarden? Bekijk dan deze pagina of neem contact met ons op

Deze campagnes zijn geregisseerd door Cultuur Enzovoort - mediaregisseurs voor de culturele sector. 

Programma's

Hieronder vind je een lijst met programma's waar beide inkoopopties van Ster & Cultuur uitgeplaatst kunnen worden. Deze lijst is niet compleet, maar het geeft je een goede indruk. Wil je er meer over weten, neem dan contact op met je accountmanager. 

  • NPO 1: NOS Journaal, Tijd voor Max, Goedemorgen Nederland
  • NPO 2: Verborgen Verleden, Sterren op het Doek, 2 voor 12, Nieuwsuur, Andere Tijden

Meer culturele inkoopmogelijkheden

Mogelijkheden op radio

Mogelijkheden online

Lees meer

Tv-reclame inzetten bij Ster

Wat kost een tv-campagne bij de publieke omroep?