Kosten radioreclame
De advertentiekosten zijn uiteraard afhankelijk van je spotlengte en het moment van uitzending. Ster heeft diverse inkoopmogelijkheden voor radioreclame.
Vaste kosten op basis van bereik
Voor radio hebben we per zender een vaste netto basisprijs gebaseerd op bereik. Je betaalt per GRP, die is het contactmoment bij 1% van je doelgroep. Ook hanteren we per radiozender andere tarieven. Je kunt zelf bepalen waar je wilt dat de reclame te horen is, maar je kunt het ook door Ster laten indelen. Er zijn daarnaast diverse upgrades mogelijk.
Vaste kosten per spot
Als je precies weet rondom welke radioprogramma’s je wilt adverteren, dan kun je ook heel gericht inkopen. Kies je zelf momenten en vaste reclameblokken, dan betaal je vaste kosten per spot. De prijzen in de schema’s zijn de kosten per seconde zendtijd.
Kosten reclameblokken NPO
Selectpakketten
Wil je je richten op een specifieke doelgroep? Maak dan gebruik van onze selectpakketten. Hiermee kan je de radiocampagne gericht inzetten op bijvoorbeeld het bereiken van een zakelijke doelgroep of senioren.
Tarieven radioreclame
Logisch aandeel
Ster lanceerde afgelopen najaar het ‘logisch aandeel’ en zet dit in 2021 voort. We belonen een match tussen mediagedrag en media-inzet. Zet je minimaal 25% van jouw GRP’s op radio en/of televisie in bij Ster (doelgroep 25-67 jaar), dan betaal je 8% minder. Bekijk het aanbod hier.
Charitatief aanbod
Ster ondersteunt charitatieve organisaties die in het bezit zijn van een CBF-Erkenning. Dankzij het charitatieve aanbod kun je, tegen een zeer aantrekkelijk tarief, snel een groot bereik creëren. Neem contact op voor meer informatie over het charitatieve aanbod.
Ster & cultuur
Voor culturele organisaties is er een speciaal aanbod met scherpe tarieven via onze exclusieve partner Cultuur Enzovoort. Ster & Cultuur biedt reclameruimte rondom kwaliteitsprogramma’s en -content van de NPO op tv, radio en online, een groot bereik binnen een doelgroep met uiteraard veel interesse in kunst en cultuur.
Prijzen Ster & Cultuur