Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Het voornemen om reclame op de publieke omroep voor acht uur ‘s avonds te verbieden kost volgens berekeningen van Ster geen € 60 miljoen euro maar tussen de € 80 en € 90 miljoen euro.

VNO NCW stuurde Minister Slob van Onderwijs en Media een visiebrief over het afschaffen van reclame op de NPO. Zij geven aan dat STER afschaffen slecht is voor het mkb. In hun artikel 'STER afschaffen? Reclamevrije publieke netten slecht idee voor mkb' geeft beleidssecretaris Ramona van den Bosch aan dat reclame afschaffen op de NPO een onbegrijpelijke oplossing is.

Reclame van groot belang voor start-ups

Zij geeft aan dat reclame op de publieke omroep van groot belang is voor start-ups en er nog veel potentieel onbenut is op de digitale kanalen van de publieke omroep. Daarnaast schetst zij het scenario dat bij een reclamevrije NPO adverteerders gaan uitwijken naar (internationale) partijen als Google en Facebook.

Lees de visiebrief online

De visiebrief aan Minister Slob is op de website van VNO NCW te lezen.