Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de NPO
Gratis media-advies
Hieronder vind je een overzicht van relevante berichten over Ster en over de mediabranche. Ben je van de pers en wil je contact met Ster? Neem contact op met onze persvoorlichter.

Q4 winnaars Ster Gouden Loeki 2019

Persbericht: De laatste kwartaalwinnaars zijn bekend! Albert Heijn, Bol.com, Coca Cola, Hans Anders, Jumbo, KLM, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Staatsloterij en Unox maken allemaal kans op de 25e Ster Gouden Loeki.

NPO Radio 2 scoort all time high!

Nieuws: Vanmorgen zijn de luistercijfers van de periode november-december gepubliceerd. Zoals verwacht blijft het marktleiderschap bij NPO Radio 2. De zender heeft al het hele jaar het marktleiderschap op 10+ in handen en sluit 2019 af met het hoogste...

NPO en Ster hervatten reclame voor Op1

De NPO en de STER hervatten vanaf maandag de reclames voorafgaande aan de nieuwe talkshow Op1. Na twee weken is het niet langer nodig om het reclameblok weg te laten om kijkers te laten wennen aan de nieuwe talkshow, redeneert de STER.

Ster-commercials ondertiteld

Per 1 januari 2020 ondertitelt Ster alle televisiecommercials. Hiermee levert Ster een bijdrage aan het toegankelijker maken van reclame op tv.

Ster start nieuwe jaar volledig cookieloos

Persbericht: Per 1 januari is cookieloos adverteren de nieuwe standaard bij Ster. Na een periode van 1,5 jaar waarin beide vormen (met en zonder cookies) werden aangeboden heeft de verkooporganisatie van de publieke omroep de keuze gemaakt om enkel zonder...

Ster waarschuwt het kabinet

Het voornemen om reclame op de publieke omroep voor acht uur ‘s avonds te verbieden kost volgens berekeningen van Ster geen € 60 miljoen euro maar tussen de € 80 en € 90 miljoen euro.

VNO-NCW-MKB: Ster afschaffen? No way! ''Wat een onzalig idee!''

VNO-NCW-MKB publiceerde 28 maart 2019 een artikel op het forum over het afschaffen van reclame op de NPO.

"Reclamevrije publieke netten slecht idee voor MKB"

Het voornemen om reclame op de publieke omroep voor acht uur ‘s avonds te verbieden kost volgens berekeningen van Ster geen € 60 miljoen euro maar tussen de € 80 en € 90 miljoen euro.

Stichting KijkOnderzoek: 'De Luizenmoeder' best bekeken online programma van 2018

De Luizenmoeder best bekeken online programma

FD: Waar is die bonus voor het mediabureau nou goed voor?

Het Financieel Dagblad publiceerde een artikel over de impact van de transparante tariefstructuur die Ster reclame hanteert. Directeur Frank Volmer wordt hierin meermaals genoemd. Twee korte quotes uit het artikel:

McKinsey & Company: Openheid in adverteerdersland: Transparantie in mediakortingen stimuleert groei

Door Sarah Armstrong, Joe Regenbogen, Rachael Schaffner en Robert Tas

Marketing Tribune: Frank Volmer: 'Onzin dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet verliest'

Martketing Tribune plaatste een video-interview met Ster-directeur Frank Volmer over de impact van de nieuwe tariefstructuur van Ster. Een quote uit het artikel:

Heb je andere vragen over pers en publiciteit of kan je een artikel niet vinden? Neem dan contact op via de algemene contactinformatie.