Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Je wil een televisiecommercial laten maken. Waar begin je dan? Waar moet je allemaal rekening mee houden? Wat kost het maken van een tv-commercial? In onderstaand artikel nemen wij je mee in wat er komt kijken bij het maken van een effectieve tv-reclame.
2025 staat voor de deur, de tarieven zijn bekend en jouw mediaplannen waarschijnlijk al in de maak. Maar hoe zorg je ervoor dat je campagnes in het nieuwe mediajaar het beste effect behalen? Welke strategieën maken echt verschil? En hoe pas je die toe?...
Als marketeer wil je het optimale resultaat uit je marketingbudget. Het maken van de juiste keuzes kan een groot verschil maken in het succes van je campagne. Radioreclame blijft een bewezen kracht in het bereiken van een breed publiek. Maar hoe zit het...
De sint is nog maar net in het land, maar de eerste kerstreclames zijn ook alweer gesignaleerd op televisie. Wat kunnen we leren van prijswinnende feestdagenspots? Of zoek je nog tips en handvatten voor je eigen commercial? In dit blog zetten we het voor...
In een tijd waarin mediagebruik verandert en omroepen nadenken over manieren om te bezuinigen, wordt Ster vaker geconfronteerd met de vraag: wat is de waarde van reclame op publieke zenders of rondom specifieke programma’s en genres? Dat is een makkelijke...
2025 biedt een breed scala aan kansen voor merken. Met nieuwe mogelijkheden online, nieuwe inkoopopties voor radio en goed bekeken en hooggewaardeerde programma’s bij de publieke omroep, zijn er ook volgend jaar volop mogelijkheden om het grote publiek...
Wil je als maatschappelijke organisatie een groot publiek bereiken met een online advertentie? Dan zijn de online kanalen van de publieke omroep een effectieve optie. Deze zijn beschikbaar voor partijen van algemeen nut en hebben een breed bereik. Benieuwd...
Als je reclame wil maken – of dat nou voor het eerst is of niet – zijn er talloze mogelijkheden om dat via Ster op radio, televisie of online te doen. Misschien heb je wel vragen over de kosten van reclame of weet je niet zo goed wat het je oplevert....
Het zit er weer op. Hoewel de finale nog veel beter bekeken zou zijn als Oranje er (terecht!) had gestaan, is ruim 3,6 miljoen kijkers een mooie afsluiter van het toernooi. Wat hebben we collectief genoten, gehoopt en gerouwd. Tijd voor een terugblik...
We lanceren vandaag ons nieuwste whitepaper 'online reclame: lessen en tips voor effectieve video- en displaycampagnes', waarin we tips en inzichten voor de optimale inzet van een online campagne op een rij zetten.
De sportzomer is in volle gang met het EK voetbal en de Tour de France. Het grootste toernooi moet nog beginnen: de Olympische Spelen van 2024. Wat biedt dit toernooi aan kansen voor jouw merk? Ga ook voor goud en scoor deze zomer!
Loeki is alweer drie jaar terug op de Nederlandse televisie. In deze laatste blog delen we leuke wist-je-datjes over ons reclame-icoon – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen van haar kennis en verhalen.
Het EK voetbal is nu ongeveer een week bezig, de doelpunten vliegen ons om de oren en op radio en televisie komt menig Oranje-commercial voorbij. Welk merk scoort er echt dit EK? Samen met DVJ Insights heeft Ster een onderzoek uitgevoerd onder 500 respondenten....
Om te vieren dat Loeki alweer drie jaar terug is op de Nederlandse televisie, delen wij in een driedelige serie blogs leuke achtergrondinformatie en wist-je-datjes – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen van...
Loeki is alweer drie jaar terug op de Nederlandse televisie. Om dat te vieren, delen wij in een driedelige serie blogs leuke achtergrondinformatie en wist-je-datjes – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen...
Hoe bepaalt Ster – verantwoordelijk voor de verkoop van reclame bij de publieke omroep - welke reclames geschikt zijn om uit te zenden? En wat kun jij als merk doen om je commercial zo goed mogelijk af te stemmen op de doelgroep en de spelregels? In gesprek...
Hoe start je als organisatie met landelijke reclame? Wat komt er allemaal kijken bij een campagne? En is het de investering waard? Overweeg jij om met jouw organisatie een groter publiek te bereiken? Dan zal je deze vragen herkennen. De Ster Reclamestarter...
Er komt weer een ouderwetse sportzomer aan. Kansen voor Oranje bieden kansen voor jouw merk. Scoren met Oranje, dat doe je bij Ster.
Terwijl de champagnekurken knalden en de laatste oliebollen werden gegeten, vierde Nederland niet alleen het einde van 2023 maar ook een muzikaal hoogtepunt. De NPO Radio 2 Top 2000, de lijst der lijsten die traditiegetrouw aftelt naar het nieuwe jaar,...
Het einde van het jaar is in zicht. Natuurlijk is dat een mooi moment om terug te blikken, maar vooral ook tijd om vooruit te kijken. Wat brengt 2024? En vooral: welke kansen biedt dat voor jouw merk en campagnes?