Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

156 resultaten gevonden
156 resultaten gevonden

Pak je kans in 2025: een vooruitblik naar het nieuwe mediajaar bij Ster

| Blog

2025 biedt een breed scala aan kansen voor merken. Met nieuwe mogelijkheden online, nieuwe inkoopopties voor radio en goed bekeken en hooggewaardeerde programma’s bij de publieke omroep, zijn er ook volgend jaar volop mogelijkheden om het grote publiek...

Online adverteren bij Ster: wat zijn de mogelijkheden en de kosten?

| Blog

Wil je als maatschappelijke organisatie een groot publiek bereiken met een online advertentie? Dan zijn de online kanalen van de publieke omroep een effectieve optie. Deze zijn beschikbaar voor partijen van algemeen nut en hebben een breed bereik. Benieuwd...

Inzicht in kosten en bereik van je radio- en televisiereclame met de Ster Campagnecalculator

| Blog

Als je reclame wil maken – of dat nou voor het eerst is of niet – zijn er talloze mogelijkheden om dat via Ster op radio, televisie of online te doen. Misschien heb je wel vragen over de kosten van reclame of weet je niet zo goed wat het je oplevert....

EK voetbal verbroedert: Oranje-koorts steeg tot ongekende hoogte

| Blog

Het zit er weer op. Hoewel de finale nog veel beter bekeken zou zijn als Oranje er (terecht!) had gestaan, is ruim 3,6 miljoen kijkers een mooie afsluiter van het toernooi. Wat hebben we collectief genoten, gehoopt en gerouwd. Tijd voor een terugblik...

Nieuw whitepaper over online reclame

| Blog

We lanceren vandaag ons nieuwste whitepaper 'online reclame: lessen en tips voor effectieve video- en displaycampagnes', waarin we tips en inzichten voor de optimale inzet van een online campagne op een rij zetten. 

Ga ook voor goud bij de Olympische Spelen

| Blog

De sportzomer is in volle gang met het EK voetbal en de Tour de France. Het grootste toernooi moet nog beginnen: de Olympische Spelen van 2024. Wat biedt dit toernooi aan kansen voor jouw merk? Ga ook voor goud en scoor deze zomer!

Wist je dit al over Loeki de Leeuw?

| Blog

Loeki is alweer drie jaar terug op de Nederlandse televisie. In deze laatste blog delen we leuke wist-je-datjes over ons reclame-icoon – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen van haar kennis en verhalen.

Zo scoren de Oranje EK-commercials

| Blog

Het EK voetbal is nu ongeveer een week bezig, de doelpunten vliegen ons om de oren en op radio en televisie komt menig Oranje-commercial voorbij. Welk merk scoort er echt dit EK? Samen met DVJ Insights heeft Ster een onderzoek uitgevoerd onder 500 respondenten....

De making-of Loeki de Leeuw

| Blog

Om te vieren dat Loeki alweer drie jaar terug is op de Nederlandse televisie, delen wij in een driedelige serie blogs leuke achtergrondinformatie en wist-je-datjes – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen van...

De geschiedenis van Loeki

| Blog

Loeki is alweer drie jaar terug op de Nederlandse televisie. Om dat te vieren, delen wij in een driedelige serie blogs leuke achtergrondinformatie en wist-je-datjes – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen...

Beoordeling van reclame: het belang voor merk en consument

| Blog & Public Affairs

Hoe bepaalt Ster – verantwoordelijk voor de verkoop van reclame bij de publieke omroep - welke reclames geschikt zijn om uit te zenden? En wat kun jij als merk doen om je commercial zo goed mogelijk af te stemmen op de doelgroep en de spelregels? In gesprek...

Kickstart jouw campagne met de Ster Reclamestarter

| Blog

Hoe start je als organisatie met landelijke reclame? Wat komt er allemaal kijken bij een campagne? En is het de investering waard? Overweeg jij om met jouw organisatie een groter publiek te bereiken? Dan zal je deze vragen herkennen. De Ster Reclamestarter...

Scoor met Ster tijdens de sportzomer

| Blog

Er komt weer een ouderwetse sportzomer aan. Kansen voor Oranje bieden kansen voor jouw merk. Scoren met Oranje, dat doe je bij Ster.

Een oorverdovend succes: Top 2000 scoort historisch marktaandeel

| Blog

Terwijl de champagnekurken knalden en de laatste oliebollen werden gegeten, vierde Nederland niet alleen het einde van 2023 maar ook een muzikaal hoogtepunt. De NPO Radio 2 Top 2000, de lijst der lijsten die traditiegetrouw aftelt naar het nieuwe jaar,...

Vooruitblik 2024: hier wil je als merk bij zijn

| Blog

Het einde van het jaar is in zicht. Natuurlijk is dat een mooi moment om terug te blikken, maar vooral ook tijd om vooruit te kijken. Wat brengt 2024? En vooral: welke kansen biedt dat voor jouw merk en campagnes?

De belangrijkste mediatips voor 2024

| Blog

Met de start van het nieuwe jaar zijn organisaties volop bezig met het formuleren van plannen voor een succesvol 2024. Ster heeft een uitgebreid aanbod om optimaal te profiteren van de kansen die het komende jaar met zich meebrengt. Met als doel een doordachte...

Tips om op te vallen bij een afgeleid publiek

| Blog

Onlangs lanceerden we ons nieuwste whitepaper ‘de magie van afleiding’, waarin we niet alleen de nieuwste inzichten delen over de magie van (gedeelde) aandacht, maar ook praktische tips en tricks geven voor je mediastrategie. In dit blog lichten we een...

Het positieve effect van de Top 2000

| Blog

Dit jaar viert de Top 2000 haar 25ste verjaardag. Zo’n bijzonder jubileum zetten we graag in het zonnetje. Wat is nou de kracht van de Top 2000 en wat zijn redenen voor jouw merk om tijdens deze periode een reclamecampagne in te zetten? In dit blog zetten...

Zo maak jij een impactvolle feestdagencampagne

| Blog

De speelgoedgidsen vallen op de deurmat, winkels puilen uit van de pepernoten en de eerste kerstrecepten komen op je tijdlijn voorbij. Dan weet je het wel: the most wonderful time of the year komt er weer aan! De periode waar de consument overstelpt wordt...

Start vernieuwde NMO Kijkonderzoek

| Blog

Op maandag 28 augustus start de eerste officiële meting van het vernieuwde kijkonderzoek, als onderdeel van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Naast het vernieuwde NMO Luisteronderzoek dat begin dit jaar werd geïntroduceerd is het kijkonderzoek de volgende...