Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hoewel ik mijn laatste tentamen ooit heb gemaakt, nooit meer in de collegebanken ben te vinden en ook niet meer in een studentenhuis woon, mag ik tot augustus 2017 door voor 'student'. Mijn wilde haren ben ik tijdens de heftige studentenjaren verloren,...
Voor mij is the most wonderful time of the year weer begonnen! Nog een krappe twee maanden en het Eurovisie Songfestival knalt weer miljoenen huiskamers in. OG3NE gaat het dit jaar voor ons doen en dat is goed nieuws. Drie zussen (waaronder een tweeling),...
Wat een spannend seizoen van Wie is de Mol? weer! Je weet het, en toch baal je als Art aan het eind van de een na laatste aflevering zegt: “Wie… is… de Mol?... Dat weten we volgende week!” Grrrrrrr! Op wie ‘zitten jullie’? Ik ben ervan overtuigd dat het...
Daar ben ik weer! Hoe scoorde het weekend van 25/26 februari? Het was opnieuw raak met ‘mijn’ drie topscorers. Drie spelers en één mol in Wie is de Mol? waren goed voor ruim 2,2 miljoen kijkers, de dagdates in Boer zoekt Vrouw Internationaal trokken ruim...
Niet normaal toch, die kijkcijfers van afgelopen weekend?! Op zaterdag bijna 2,5 miljoen kijkers voor Wie is de Mol? (mijn persoonlijke favoriet) en op zondag 3,8 miljoen voor Boer zoekt Vrouw Internationaal én 2,9 miljoen voor Floortje naar het einde...
De mens is tot minder in staat dan ik dacht. De aandachtsspanne van de homo sapiens wordt steeds korter, naarmate we steeds digitaler zijn. De schattingen lopen uiteen, maar we schijnen per dag geconfronteerd te worden met 247 tot 3000(!) advertenties....
Nederlanders zijn gierig. Een stigma waar we maar niet van af lijken te komen. De werkelijkheid laat echter een heel ander beeld zien: volgens de World Giving Index, een jaarlijks rapport gepubliceerd door Charities Aid Foundation, staat Nederland op...
In medialand was het vorige week ‘de week van de onbegrepen puber’. Niemand snapt jongeren kennelijk.
Wat een drama bij de publieke omroep!
De Olympische Spelen in Rio 2016 zijn nu echt voorbij. Met een prachtig aantal medailles voor de Nederlandse equipe. Benieuwd hoeveel kijkers deze toppers dagelijks trokken op soms nachtelijke tijdstippen? Hieronder alle facts van OS 2016 in één oogopslag....
Ook zonder 'onze jongens' hebben wij Nederlanders zin in het EK voetbal!
3FM-dj Frank van der Lende deelt zijn ultieme festival tips in zijn gastblog.
Reclames tonen rond hooggewaardeerde programma's leidt tot optimaal resultaat.
Kinderen zijn vaak gek op reclame. Hoe trek je de aandacht en zorg je ervoor dat jouw commercial opvalt en leuk gevonden door kids?
Bij Ster helpen we bedrijven hun producten, diensten en merken onder de aandacht te brengen van mensen. Met als doel – laten we daar helder over zijn – dat deze mensen de producten en merken uiteindelijk willen kopen. In die context is het belangrijk...
Ondanks kritische geluiden - over gekleurde Pieten, witte Pieten, roetveeg-Pieten of toch zwarte Pieten en over pepernoten die al in augustus in de winkel liggen - krijg ik nog steeds een heel positief gevoel bij 5 december en de aanloop ernaartoe. Warme...
Om je doelstellingen te halen let je goed op de effectiviteit van je campagne. Zomaar gaan voor het meeste aantal spots of de hoogste korting is in the end minder aantrekkelijk dan vooraf gedacht!
Simpel. Door te adverteren rondom hooggewaardeerde programma’s. Gemiddeld krijgen televisieprogramma’s van de publieke omroep een 7,6 van het Nederlands publiek. En zo’n mooi rapportcijfer levert een adverteerder meer op dan hij misschien denkt. Onderzoek...
Televisie zorgt nog steeds voor de meeste impact. Tussen de andere devices - tablet, smartphone, desktop/laptop - is geen noemenswaardig verschil in impact gevonden. De ideale combinatie blijkt: adverteren op televisie bij een - hooggewaardeerd - on demand...
Ster bracht tijdens het WK het Super Dutch reclameblok. Volgens onderzoek van Ster samen met Neurensics blijkt ‘Beats’ van Dr. Dre de meest effectieve commercial uit dat blok. Geïnspireerd door de eerste samenwerking - waarvoor Ster en neuromarketingbureau...