2020 was een jaar waarin onze innovaties en beleid van toegevoegde waarde zijn geweest voor de markt. De toegankelijkheid van de publieke omroep geldt voor iedereen – ook als het gaat om reclame. Ster heet iedere adverteerder – groot of klein – welkom. Dit stimuleert concurrentie en is zo in het belang van de samenleving. Daarnaast staat transparantie voorop: we hanteren een eenduidig prijsbeleid met vaste, toegankelijke prijzen voor iedereen.
Ster is wendbaar en weet (potentiële) obstakels om te buigen in haar voordeel. Cookieloos adverteren is succesvol de norm aan het worden, reclame wordt kosteloos ondertiteld en een groeiend aantal partijen omarmt de keuzes die we hebben gemaakt. Niet eerder hebben we zoveel nieuwe adverteerders mogen verwelkomen als in 2020.
Een andere eigen en unieke innovatie is te vinden bij de Ster Klantportal, waarin Ster-klanten hun campagnes kunnen monitoren. Van uitzendschema tot campagne-overzicht en facturen, van het plannen van campagnes tot het direct aanvragen van ervan: de Ster Klantportal biedt het allemaal.
Sinds november 2020 kunnen gebruikers van deze handige tool een prognose voor hun campagne krijgen op basis van machine learning. Op deze manier hebben gebruikers zelf direct inzichtelijk wat hun campagne op gaat leveren aan bereik en contactfrequentie, zonder kosten en tussenkomst van een intermediair of accountmanager. Het aanvraagproces is zo sneller, efficiënter en toegankelijker gemaakt. Dit is uniek: Ster is de eerste exploitant wereldwijd die dit voor televisie- en radiocampagnes kan aanbieden.
Werknemersgeluk en -vitaliteit staan bij Ster hoog in het vaandel. Je mag zijn wie je bent en ieder individu – ongeacht geslacht, leeftijd of afkomst – doet ertoe. Ster is toegankelijk als werkgever, maar tevens qua business toegankelijk voor ieder merk of organisatie. Zo zijn we ook een platform voor maatschappelijke organisaties met speciale proposities voor cultuur, goede doelen en ander algemeen nut. Ook werken we nauw samen met diverse universiteiten en hoge scholen.
Natuurlijk stond 2020 ook in het teken van de coronacrisis en de zware effecten die dit op de economie en reclamemarkt had. Ster heeft er alles aan gedaan zo flexibel als mogelijk te zijn voor haar klanten en hen de service te bieden die men van ons gewend is. Daarom is ervoor gekozen om de marktindex te verlagen en de annuleringsregeling te versoepelen. Op deze manier werd het mogelijk om (toekomstige) campagnes zonder consequenties te annuleren. Zo konden we onze relaties meer zekerheid bieden in onzekere tijden.
We hebben daarnaast meer manieren gezocht om bedrijven bij te staan en gingen nog een stap verder in het ondersteunen van ondernemers met het gratis aanbieden van zendtijd aan branche-organisaties, in samenwerking met MKB Nederland, Ondernemend Nederland, BVA en VNO-NCW.
Op 2 september worden de AMMA Awards uitgereikt. Tot die tijd gaan wij heel hard duimen - ook voor onze nominatie in de categorie 'beste media-innovatie'!
De AMMA Awards zijn al meer dan 20 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Of, zoals zij het zelf noemen: de Oscars van de Media. Er zijn prijzen te winnen in diverse categorieën, waaronder 'beste media-innovatie' en 'media-exploitant van het jaar'.
In 2021 worden de AMMA's vernieuwd, waarbij er niet alleen meer categorieën en prijzen zijn, maar er ook flink ingezet wordt op vernieuwing. Het was al dé prijs voor de media, nu wordt de AMMA nog meer relevant voor iedereen in het marketingcommunicatievak.
Op 2 september worden de AMMA Awards 2021 uitgereikt.