Naast invloed op je gehele spot, heeft de programmaomgeving ook effect op welke momenten in je commercial de meeste aandacht trekken. Zo is er bij amusementsprogramma’s vooral aandacht voor de creatie, bijvoorbeeld de muziek in je commercial, en bij informatieve programma’s juist voor je merk. Door rondom beide genres in te zetten, zorg je dat zowel je creatie als merk voldoende aandacht krijgen.
Combineren: zet radio en televisie slim in
De derde en laatste 'c' is die van combineren. Uit het onderzoek blijkt dat het slim combineren van radio en televisie kan zorgen voor 1,5 keer meer aandacht voor je commercial.
Welk mediumtype je het beste eerst in kan zetten, hangt af van de inhoud van je commercial. Bij een actiematige campagne met veel productdetails, opsommingen of prijzen is het aan te raden om eerst televisie en dan radio in te zetten. De televisiecommercial zorgt er dan voor dat de radiospot duidelijker is.
Bij een merkcampagne is het juist andersom. In dat geval werkt het om je campagne zintuigelijk op te bouwen. Start in dat geval op radio en voeg later beeld toe via televisie.
Ben jij klaar voor het grote publiek?
Trek jij straks de aandacht met jouw radio- of televisiecampagne bij Ster? De 3 c’s kunnen je hierbij helpen. Ben je op zoek naar meer tips voor aandacht? Download dan kosteloos en vrijblijvend de whitepaper ‘De magie van aandacht’. Liever meteen actie ondernemen? Dat kan ook! Neem dan contact op met een van onze accountmanagers.