Over de Olympische Spelen
Meer dan 3.500 atleten uit 93 landen zullen van 6 tot en met 22 februari 2026 strijden om 198 medailles in 16 Olympische disciplines. Van 6 tot en met 15 maart gaan ook nog eens de Paralympische Winterspelen van start, waar er op zes disciplines eremetaal te winnen is. Schaatsen is voor Nederland dé succesvolste olympische sport en ook in februari behoren we daar absoluut tot de kanshebbers. Hoeveel landgenoten er om medailles gaan strijden is nog niet bekend.
Waarom dit jouw kans is om miljoenen Nederlanders te bereiken
Een groots internationaal sporttoernooi levert altijd veel belangstelling op, maar helemaal nu het in Italië – oftewel, onze tijdzone – plaatsvindt. De Spelen zijn optimaal te volgen voor Nederlanders en dat betekent dat een miljoenenpubliek binnen handbereik ligt voor jouw campagnes. Iedereen kijkt! Een unieke kans om jouw merk te verbinden aan de emotie en beleving van een wereldwijd sportevenement.
Alles bij de publieke omroep
17 dagen lang staat alles in het teken van live topsport, reportages en analyses. Je volgt de Olympische Spelen natuurlijk bij de NPO. Naast de live-uitzendingen, zijn ook de studioprogramma’s altijd populair. Zo trok NOS Studio Peking gemiddeld zo’n 1 miljoen kijkers per dag. Niet alleen op televisie is er veel aandacht voor de Spelen: NPO Radio 1 is dé sportzender waar ook live verslag gedaan wordt van alle grote wedstrijden.
Daarom wil jij adverteren rondom sport
Dat een miljoenenpubliek binnen handbereik ligt, dat wist je al. Maar wist je dat adverteren rondom sport ook je naamsbekendheid kan vergroten, je imago een boost kan geven of de koopintentie kan verhogen? Als je meer wil weten over hoe je optimaal gebruik kunt maken van de kansen die sportevenementen bieden voor jouw campagne, download dan ons whitepaper 'presteren met sport'. Zo krijg je ook direct handvatten hoe je met je creatie het meeste uit je campagne kunt halen. Meer weten over een commercial in oranje- of Olympisch thema, zodat jouw merk echt voor goud kan gaan? Bekijk dan eens ons whitepaper ‘reclamecreatie: de kracht van aanpassen’ en ontdek wat er werkt voor meer impact.
Inkoopmogelijkheden Olympische Winterspelen
De inkoop voor de maand februari wordt op 22 december vrijgegeven – zet deze datum dus in je agenda. We hebben de inkoopopties van de Olympische Winterspelen op deze pagina staan. Natuurlijk kun je ook altijd de andere inkoopmogelijkheden bekijken of contact opnemen met je accountmanager. Wij denken dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. We zetten onze kennis graag voor je in en gaan samen op zoek naar de mooiste kansen.