NPO Radio 2 blijft stabiel bovenaan in 10+. De zender behoudt daarmee zijn positie als marktleider met een marktaandeel van 12,4% in de afgelopen twee maanden. In juli en augustus was dit tevens 12,4%.
De Top 2000-zender blijft tevens marktleider in de doelgroep 25-67 (14,5%) en in de waardevolle doelgroep 45-65 (15,7%). Deze laatste leeftijdscategorie is vanwege de gemiddelde leeftijd van radioluisteraars (51 jaar) en het hogere bestedingsvermogen van die groep interessant om naar te kijken. Zo benadrukte ook Out of Office Media eerder vandaag.
Niet alleen Radio 2 doet het goed: NPO Radio 1 groeit van een marktaandeel van 7,4% in 10+ naar 8,4% ten opzichte van de vorige meetperiode. De zender zit daarmee tevens boven het marktaandeel van augustus en september in 2019 (8,1%).
NPO 3FM blijft, even als Radio 2, stabiel en behoudt hetzelfde marktaandeel ten opzichte van juli en augustus. Verder dalen NPO Radio 4 en 5 licht in 10+ met 0,1%.
Met de veelbelovende cijfers voor onder andere NPO Radio 2 kunnen we alvast vooruitblikken naar een knallend uiteinde met de Top 2000! Je heel even wanen in de kerstperiode van vorig jaar? Bekijk hier dan de beelden. Meer weten over wat hét radio-evenement van Nederland dit jaar in petto heeft? Lees dan het speciale gastblog van Top 2000-dj Wouter van der Goes of bekijk ons Top 2000-pakket.
Al met al dus voldoende redenen om dit najaar aanwezig te zijn op NPO Radio. Meer weten of direct in actie komen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers!