Ruim 150.000 structurele donateurs. Een prachtig aantal waar menig goed doel direct voor zou tekenen. Toch zou het meer moeten kunnen zijn, als je merk een (geholpen) naamsbekendheid van meer dan 90% heeft. Hoewel iets te makkelijk gedacht, was het voor KiKa in ieder geval een trigger om eens goed te kijken hoe de achterban vergroot kon worden. In de nieuwste Ster-klantcase lees je alles over hun doel, hoe ze tot het inzetten van een (eerste!) merkcampagne zijn gekomen en wat deze heeft opgeleverd.
Ster publiceert vandaag haar nieuwste klantcase, dit keer in samenwerking met KiKa: het goede doel wat strijdt tegen kinderkanker. De naamsbekendheid van KiKa is enorm hoog, maar de groei in het aantal structurele donateurs leek eruit. Wat kon het goede doel doen om deze groep te laten groeien en zo meer geld voor onderzoek naar kinderkanker op te halen? Het antwoord: een eerste landelijke, multimediale merkcampagne met mooie resultaten.