Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Loeki de Leeuw, de populaire reclameleeuw waarvan afgelopen maart bekend werd dat hij terug zou keren op tv, is vanaf vanavond weer in de reclameblokken te zien. Gisteravond werd al op zijn definitieve terugkeer gehint met vier speciale filmpjes op NPO 1, 2 en 3. Vanaf vanavond start de eerste officiële reeks Loeki-filmpjes, die alle inspelen op het Eurovisie Songfestival.

Loeki de Leeuw maakt vanavond vanaf 18.00 uur – bijna vijftig jaar na zijn eerste verschijning – zijn rentree. De reclameleeuw verdween in 2004 van de buis maar bleef geliefd, zo bleek onder meer uit een petitie van NPO Radio 2. Afgelopen maart maakte Ster bekend dat Loeki weer een plek zou krijgen in de Ster-blokken en in ieder geval rondom de sportzomer te zien zou zijn. Wanneer de leeuw precies voor het eerst de reclameblokken zou sieren, was op dat moment nog niet bekend.

Loeki in Eurovisiesfeer

De eerste reeks Loeki-filmpjes die vanaf vanavond op NPO 1, 2 en 3 wordt uitgezonden, speelt in op het Eurovisie Songfestival dat deze maand in Nederland wordt georganiseerd. De publieke omroep zendt naast de halve finales op 18 en 20 mei en de eindshow op 22 mei een tal van tv- en radioprogramma’s gelieerd aan het muziekspektakel uit.
 
‘Het Eurovisie Songfestival in Nederland is een historische gebeurtenis. De eindshow wordt naar verwachting door bijna 200 miljoen kijkers in tientallen landen gevolgd. Het is daarmee naast het EK voetbal, de Olympische Spelen en de Tour de France een van de grote evenementen waar we bij Ster dit jaar naar uitkijken en waarbij Loeki een plek zal krijgen’, aldus Lisanne Rasing, specialist marketing & communicatie bij Ster en nauw betrokken bij Loeki de Leeuw.

Terugkeer

Op het nieuws dat Loeki vanaf vanavond weer te zien zou zijn, werd gisteravond gehint met vier speciale Loeki-filmpjes op NPO 1, 2 en 3 waarbij Loeki uit een doos tevoorschijn kwam. Vanmorgen werd de start van de reeks Eurovisiefilmpjes bekendgemaakt in het programma Jan-Willem Start Op op NPO Radio 2. Na het Eurovisie Songfestival zal Loeki te zien zijn rondom de sportevenementen van deze zomer, zoals het EK voetbal, de Olympische Spelen en de Tour de France.

Over Loeki de Leeuw

Loeki de Leeuw is lange tijd onderdeel van de Ster-blokken geweest. Vanaf 1972 was de leeuw te zien tussen de reclames op de tv-zenders van de Nederlandse Publieke Omroep. Zijn kreet ‘Asjemenou’ is alom bekend en heeft zelfs het Van Dale-woordenboek gehaald.

In 2004 was de reclameleeuw voor het laatst structureel in Ster-blokken zichtbaar. Loeki is echter nooit helemaal weggeweest: het leeuwtje was de inspiratiebron voor de Ster Gouden Loeki, de publieksprijs voor de beste tv-reclame die elk jaar wordt uitgereikt.

Afgelopen maart werd bekend dat Loeki in de Ster-blokken zou terugkeren. De terugkeer van de populaire leeuw is het resultaat van een overeenkomst tussen Ster en de eigenaar van Loeki, Louise Geesink. Loeki is voor zijn terugkeer door Geesink Studio in een nieuw jasje gestoken, maar zal door iedereen herkend worden.

Reclame en het Eurovisie Songfestival

Ster verkoopt de reclameruimte rondom de Eurovisie Songfestivalprogrammering op de kanalen van de publieke omroep. Deze reclameblokken bereiken een groot en breed publiek, wat mooie kansen biedt voor merken. Zo bleek uit recent onderzoek van GfK in opdracht van de NPO dat grote internationale evenementen zoals het Eurovisie Songfestival – maar ook het EK voetbal en de Olympische Spelen – zorgen voor verbroedering. Merken kunnen op dit positieve sentiment meeliften door bijvoorbeeld rondom het Eurovisie Songfestival aanwezig te zijn. Geïnteresseerde partijen kunnen vrijblijvend contact opnemen met Ster over de mogelijkheden.

Persvraag naar aanleiding van bovenstaand bericht? Neem dan contact op.

Meer Ster-nieuws

Scoor jij met Oranje deze zomer?

'Frummel' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint de Ster Gouden Loeki!

Loeki komt terug