Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Vandaag bestaat Ster precies 60 jaar. Om dit bijzondere jubileum te vieren, trakteert Ster de Nederlandse kijker op speciale Loeki de Leeuw-filmpjes in het teken van het 60-jarig bestaan. Deze feestelijke uitingen zijn vanaf vanavond te zien rondom de Ster-reclameblokken op televisie.

Sinds 1965 is Ster uitgegroeid tot een stabiele en betrouwbare partner voor adverteerders die hun boodschap willen verspreiden via de publieke omroep. In de afgelopen zes decennia heeft Ster een belangrijke rol gespeeld in de Nederlandse reclamegeschiedenis. 

Loeki de Leeuw: geliefd icoon in een feestelijk jasje

Loeki de Leeuw - al decennialang een publiekslieveling - luidt het jubileum in met feestelijke, speciaal voor deze gelegenheid gemaakte filmpjes op televisie. De eerste speciale Loeki-filmpjes zijn vanavond te zien rondom het reclameblok voor het NOS Journaal van 20.00 uur.

Maar dat is niet alles: Ster organiseert ook andere activiteiten om het 60-jarig bestaan samen met het publiek te vieren. Zo kunnen bezoekers op het Media Park meedoen aan een vrolijke fotoactie en een unieke jubileumpuzzel winnen. Ook is in Beeld & Geluid een korte film te zien over zes decennia Ster-reclame bij de publieke omroep.

Vier mee op het Media Park: fotoframe & puzzelactie

Ster plaatst deze week op het Media Park in Hilversum een speciaal jubileum-fotoframe. Bezoekers kunnen hier een feestelijke foto maken. Wie zijn of haar foto deelt op social media maakt kans op een speciale legpuzzel, speciaal ontworpen rond het 60-jarig bestaan. 

Film bij Beeld & Geluid

In samenwerking met Mediamuseum Beeld & Geluid is een korte film samengesteld over de geschiedenis van Ster en reclame bij de publieke omroep. De film biedt een blik op zes decennia reclame, van nostalgische klassiekers tot maatschappelijk relevante campagnes, en is vanaf deze week te zien voor bezoekers van het Mediamuseum. 

Frank Volmer, directeur van Ster, kijkt met trots terug én vooruit: "Ster bestaat vandaag 60 jaar; een mijlpaal die we graag samen met het Nederlands publiek vieren. Met Loeki, publieksacties en een ode aan het verleden staan we stil bij dit bijzondere moment. Tegelijkertijd kijken we vooruit: we willen onze maatschappelijke rol borgen en klaar zijn voor de volgende decennia. Zo blijven we bijdragen aan een sterke, onafhankelijke publieke omroep."

Blik op de toekomst

Met ruim 60 jaar ervaring en aandacht voor transparantie en privacy levert Ster jaarlijks op verantwoorde wijze een substantiële bijdrage aan de publieke omroep. Daarmee dragen we bij aan onafhankelijke journalistiek, cultuur en educatie. In een dynamisch medialandschap wil Ster aanwezig blijven waar het publiek zich bevindt, zodat publieke media in Nederland sterk, relevant en toegankelijk blijven, nu en in de toekomst.

Persvraag naar aanleiding van bovenstaand bericht? Neem dan contact op.

Meer over 60 jaar Ster

Ster viert 60 jaar in het Nederlandse medialandschap

Hoe reclame ons collectieve geheugen vormde

Hoe het allemaal begon