Reclame inzetten bij de NPO, wat kost dat? De prijs is uiteraard afhankelijk van een aantal keuzes voor je reclamecampagne. Welke mediumtypen zet je in, hoe vaak wordt de commercial uitgezonden, hoe lang is je spot en in welke periode moet de reclamecampagne gaan lopen?

Ster hanteert transparante prijzen, je kan dus vooraf de prijs (laten) berekenen van je gewenste campagne. We geven je graag wat richtlijnen voor een reclamecampagne op tv, radio en online. Per mediumtype zijn er mogelijkheden om je campagne aan te passen aan jouw wensen en doelstellingen.

 

Richtprijs reclamecampagne

  • Campagne tv vanaf  € 30.000*
  • Campagne radio vanaf  € 10.000*
  • Campagne online vanaf  € 1.000*
  • Campagne online Zapp (kids) vanaf  € 1.265*
  • Campagne tv Zapp en Zappelin (kids) vanaf  € 5.000*

* Gemiddeld instapbedrag, budget kan afwijken afhankelijk van je doelstelling, doelgroep, spotlengte, zenderkeuze en inkoopmaand.

Deze klanten gingen je voor

"Onze doelen zijn gehaald. Een explosieve stijging van websitebezoek zien we al wel. Ook zijn de doelen op naamsbekendheid en imago gehaald."

Hella de Weger, Manager Merk & Positionering a.s.r.

"We hebben bewust voor inzet bij Ster gekozen omdat een groot percentage van de NPO-kijkers boeken leest. Zoals verwacht hebben we onze doelgroep succesvol weten te bereiken via Ster."

Karin Witteveen, Marketing Manager Bruna

"De laatste campagne heeft al onze verwachtingen overtroffen. Met een budget van €5.000,- hebben we 850.000 kinderen bereikt, ruim 600.000 meekijkende ouders en 400.000 meekijkende grootouders."

Joris Lusink, Nationale Theaterkassa

prijs reclamecampagne radio

De prijs voor radioreclame is gebaseerd op een vaste nettoprijs gebaseerd op bereik. Deze prijs voor bereik is per GRP (contactmoment bij 1% van de doelgroep) en per zender op deze pagina te vinden. De prijs voor radioreclame is daarnaast opgebouwd uit het moment van uitzending, de lengte van je radiospot en eventuele extra opties.

Je kan zelf kiezen wanneer de reclames worden uitgezonden of de indeling aan Ster overlaten. De prijzen van alle extra opties zijn te vinden op de tariefkaart voor radio.

Per kwartaal publiceren we de maandprijs voor radioreclame. Deze zijn te vinden op de pagina Plannersinformatie.

Wil je meer informatie? Bekijk onze pagina’s over vaste kosten per spot en hoe radioreclame inzetten werkt of neem contact op met een accountmanager.

prijs reclamecampagne tv

Voor tv-reclame wordt een van € 490 per GRP (één contactmoment bij 1% van de doelgroep) gehanteerd. De prijs voor tv-reclame is daarnaast opgebouwd uit de prijs voor maand van uitzending, de lengte van je commercial en eventuele extra opties.

Je kan ervoor kiezen om zelf tijdvakken of het moment van uitzending te kiezen, of Ster je campagne laten indelen. De prijzen van alle extra opties zijn te vinden op de tariefkaart voor tv.

Per maand publiceren we de maandprijs voor tv-reclame. Deze zijn te vinden op de pagina Plannersinformatie.

Wil je meer informatie? Bekijk onze pagina’s over vaste kosten per spot en hoe tv-reclame inzetten werkt of neem contact op met een accountmanager.

prijs reclamecampagne online

Voor online hebben we een vaste netto basisprijs voor banners (display) en pre-rolls (video). Daarnaast hanteren we een prijs per maand en per formaat of lengte. Een overzicht van alle prijzen per bannerafmeting en videolengte zijn op de tariefkaart online te vinden.

Je kan kiezen voor extra opties als targeting op bijvoorbeeld regio, doelgroep of context en inkopen op het hele online netwerk van Ster of op specifieke pagina’s. De prijzen van alle extra opties zijn te vinden op de tariefkaart voor online.

Per kwartaal publiceren we de maandprijs voor online. Deze zijn te vinden op de pagina Plannersinformatie.

Tariefkaarten

Radio

Tv

Online

Crossmediale reclamecampagne inzetten bij Ster

Naast tv, radio of online los inzetten, is het ook relevant om te kijken naar een crossmediale reclamecampagne en zo de impact van jouw reclame te vergroten. De prijs van een crossmediale campagne is sterk afhankelijk van de combinatie van mediumtypen die je gaat inzetten, de lengte van de spots en de periode waarin je deze wil inzetten. Een richtlijn voor een mooie crossmediale campagne kan je hieronder vinden.

  • Reclame op tv, radio & online inzetten kan vanaf € 42.000*
  • Reclame op tv & radio inzetten kan vanaf € 40.000*
  • Reclame op tv & online inzetten kan vanaf € 35.000*
  • Reclame op radio & online inzetten kan vanaf € 12.000*

* Gemiddeld instapbedrag, budget kan afwijken.

Onze accountmanagers helpen je graag een keuze te maken in de opties die het beste bij jouw doelen passen.

 

Ben jij klaar voor het grote publiek?

Neem contact met ons op om jouw reclamecampagne samen te stellen!