Het digitale portfolio van de publieke omroep biedt je een kwalitatief, divers en breed bereik en levert je interactie en impact. Steeds meer kijkers gebruiken websites, video on demand en apps om hun favoriete programma’s te beleven.

Met exclusieve posities voor online banners op de sites en apps van NPO, plus online videocommercials (pre-rolls) in verschillende spotlengtes biedt Ster veel kansen voor reclame bij NPO. Zowel online video als display is ook programmatic in te kopen. Op deze pagina vind je onze inkoopmogelijkheden.

INKOOPMOGELIJKHEDEN DIGITAL

Video advertising met consent
Direct of programmatic; RON/ROC/ROS

Video advertising zonder consent
Alleen via directe inkoop beschikbaar voor 75% van het reguliere tarief; RON/ROC/ROS

Display advertising
Direct of programmatic; RON/ROC/ROS

Zowel video als display campagnes worden op basis van CPM (cost per 1.000) afgerekend.


VIDEO ADVERTISING

Video advertising kan op twee manieren worden ingekocht: mét consent of zonder consent.

Video advertising mét consent: hierbij wordt een pre-roll uitgeserveerd voor NPO content waarbij getarget kan worden op programma's, doelgroep of context. Hierbij worden cookies gebruikt om nog specifieker te targeten op bijvoorbeeld regio of te sturen naar een uniek bereik. Daarnaast worden cookies gebruikt om bijvoorbeeld kijkers te retargeten met een volgende boodschap.

Video advertising zonder consent: hierbij wordt een pre-roll uitgeserveerd voor NPO content waarbij getarget kan worden op programma's, doelgroep of context. Hierbij worden impressies, clicks, CTR en uitkijkratio's standaard meegegeven in de rapportage. Als adverteerder is het nu ook mogelijk om meetpixels voor impressies, clicks en uitkijkratio's mee te sturen. Aangezien we geen persoonsgegevens kunnen verwerken (wat nodig is voor het hanteren van een frequency cap, regio targeting, retargeting) bieden wij dit product aan voor 75% van het reguliere tarief. Op deze manier ben je alsnog goed zichtbaar binnen ons kwalitatieve netwerk!

DISPLAY ADVERTISING

Ons display netwerk bestaat uit verschillende websites van de publieke omroep, bestaande uit omroepen, programma's/presentatoren of zenders.

Zo kun je bijvoorbeeld zichtbaar zijn op de site van Boer Zoekt Vrouw, NOS of juist bij de laatste updates over de Top 2000 op NPORadio2.nl. Met al deze websites in ons netwerk hebben we maar liefst een uniek bereik van 7,4 miljoen mensen!

Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden qua formaten en tarieven? Klik dan hier voor meer informatie.

Mogelijkheden targeting

Er zijn bij digital advertising diverse mogelijkheden om te targeten:

 

Timetargeting Hiermee kun je je campagne specifiek op dag of tijd richten.

Regiotargeting Optie om de campagne specifiek op land, provincie of plaats te richten.

Doelgroeptargeting Hierbij wordt je uitgeplaatst voor programma's of binnen websites die selectief hoog scoren op jouw doelgroep.

Retargeting Als je kiest voor retargeting kun je bezoekers die eerder in aanraking zijn geweest met een bepaalde uiting opnieuw bereiken binnen het Ster-netwerk.

Contexttargeting Door middel van deze targeting ben je zichtbaar bij bepaalde omgevingen, bijvoorbeeld 'Sport', 'Reizen' of 'Wonen'.

Devicetargeting Je kunt targeten op een bepaald device; bij uitsluiting van één device is de index 105, bij uitsluiting van twee devices of meer 110.


 

ik wil adverteren bij ster

Bel of mail voor een vrijblijvend advies.

Claire Alma
accountmanager digital