Mogelijkheden online reclame bij de publieke omroep
Zowel niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap als commerciële partijen kunnen display-advertenties inkopen. Daarnaast hebben niet-commerciële partijen ook de mogelijkheid om video-advertenties in te zetten.
Bij Ster hanteren we voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap de definitie algemeen nut. Het gaat om instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er niet alleen ruimte online, maar natuurlijk ook op radio en televisie.
DISPLAY-ADVERTenties (banners)
Banners worden op sites en in apps vertoond. Doordat we maar één banner op een pagina tonen, krijgt jouw campagne exclusieve zichtbaarheid. Deze aanpak leidt tot een hogere acceptatie van online reclame, een hoge viewability van de banners en meer impact voor je campagne. Voor nog meer impact van je online campagne biedt Ster ook de optie om interactieve banners in te zetten. Bij interactieve banners is het mogelijk om bewegend beeld in te zetten.
Video-advertenties
Voor video bieden we non-skippable pre-rolls aan van verschillende lengtes met een maximale lengte van 36 seconden. Ster hanteert een maximum van twee pre-rolls voor online video’s. Dit omdat we de kijker een optimale kijkervaring willen bieden en maximale impact van de online video’s willen garanderen.
Meer resultaat uit jouw online campagne
Maximaal resultaat behalen met je ingezette budget, doelgroepen en kanalen? Laat pre-rolls testen door Ster met AdMeasure. Het resultaat van dit onderzoek kun je gebruiken om je online videocampagne nog effectiever te maken. Zo ben je zeker van de beste aanpak en de beste creatie voor jouw brandingcampagne.
Met online campagnes kun je met een beperkt budget al veel bereiken. Toch kan het voor je doelstellingen interessant zijn om een cross-mediale campagne op te zetten en ook te kiezen voor radio en tv. Met name voor doelstellingen gericht op naamsbekendheid, branding en het vergroten van je koopintentie is het interessant om te kijken naar een uitbreiding van je campagne over meerdere media.
Direct een campagne aanvragen? Ga dan naar onze Ster Klantportal of neem contact op met een van onze accountmanagers.
KOSTEN online adverteren
Een online campagne is mogelijk vanaf €1.000. Ster heeft verschillende inkoopmogelijkheden voor online reclamecampagnes. Neem contact op voor alle mogelijkheden of lees hier meer over de kosten van online adverteren.
Targeting channels - GERICHTE INZET ZONDER COOKIES
Bij Ster maken we in de online advertenties geen gebruik van cookies en kun je niet targeten op persoonsniveau, maar er zijn wel andere manieren om je campagne gericht in te zetten. Bijvoorbeeld door te kiezen voor specifieke programma’s, websites, apps, context (onderwerp in bijvoorbeeld een programma of artikel), de tijd dat de advertentie wordt gezien en devices die daarvoor worden gebruikt. Op deze manier zet je jouw online campagne in op de plekken daar waar je doelgroep zich bevindt.
Contexten waar op ingekocht kan worden: