Profiteer van de sterke content op NPO 1, 2, 3 en Zapp(elin). Je hebt diverse mogelijkheden bij Ster om jouw campagne zo effectief mogelijk in te zetten op de televisiezenders van de publieke omroep.

Als je bij Ster wilt adverteren op de televisiezenders NPO 1, 2, 3 en/of Zapp(elin) heb je de keuze uit adverteren via Vaste kosten per spot, met Selectpakketten en via Vaste kosten per GRP. Op deze pagina vind je alles over deze inkoopmogelijkheden.

Mochten je wensen niet (helemaal) binnen deze inkoopmogelijkheden passen dan kijken we graag samen naar een oplossing op maat.

Adverteerders met een jonge doelgroep kunnen reclame inzetten op NPO Zapp (6-12-jarigen) en Zappelin (3-6-jarigen). Meer weten? Bekijk de inkoopopties voor kinderreclame op televisie en online.

 

INKOOPMOGELIJKHEDEN TELEVISIE

Vaste kosten per GRP
Om je doelgroep te bereiken kan je kiezen uit pakketten die uit verschillende tijdvakken en/of programma's bestaan. Opties: Your Time, Prime Time, Stertime, Day & Night en Stopper.

Selectpakketten
Richt je je op een minder brede doelgroep, dan bieden wij daar speciale pakketten voor aan. Ster biedt mogelijkheden om de zakelijke doelgroep, jongvolwassenen, senioren en boodschappers met kinderen te bereiken. Daarnaast kunnen charitatieve instellingen gebruik maken van een speciaal pakket.

Vaste kosten per spot
Weet je nu al dat je rondom specifieke programma's wilt adverteren? Met de optie Vaste kosten per spot kies je je blok en ben je verzekerd van een vaste prijs. Deze is afhankelijk van de lengte van je spot.

Ster & Cultuur
Voor adverteren in de speciale blokken Ster & Cultuur kun je bij onze partner Cultuur Enzovoort terecht. Ster verleent 30% korting voor radio en televisie (volwassenen) en 20% voor NPO Zapp(elin) op de gepubliceerde tarieven voor vaste kosten per spot.

 

MEER WETEN OF ADVIES OP MAAT?

Neem vrijblijvend contact met mij op.

Denise Rijnvis
accountmanager
 

VASTE KOSTEN PER GRP

Met vaste kosten per GRP koop je in tegen een netto basisprijs van 490 euro per GRP.

De kosten per GRP zijn als volgt uit te rekenen: netto basisprijs x inkoopoptie-index x maandindex x spotlengte-index x doelgroepindex x marktindex.

Gross rating point (GRP)

Aantal impressies van de bereikte doelgroep uitgedrukt in een percentage. Dit percentage kan dus groter zijn dan 100. Hoe hoger het aantal, hoe beter je doelgroep bereikt wordt.

 
 

Spreiding binnen Prime Time, Stertime en Day & Night

Spots die je geboekt hebt via de opties Prime Time, Stertime en Day & Night worden gespreid over je campagneweken ingedeeld. Mocht je daar minder waarde aan hechten en kiest voor een minder gelijkmatig gespreide campagne dan koop je de pakketten zonder spreiding in. Je krijgt dan korting op de inkoopoptie.

 

your time

Als je kiest voor Your Time kies je je eigen blokken. Hieraan kun je diverse upgrades toevoegen.

 

upgrades op basis van your time

 

Voorkeurspositie Je koopt de door jou gewenste positie in het blok.

Hotspot Je krijgt voorrang op indeling in het door jou gewenste blok.

 

Roadblock Plaatsing van je tv-commercial rondom hetzelfde tijdstip op álle publieke zenders.

Actuele nieuwsspot Inhaken op de actualiteit met flexibiliteit tot twee uur voor uitzending.

 

INDICES

De maandindex, spotlengte-index, doelgroepindex en marktindex worden gebruikt om je uiteindelijke prijs te berekenen.

 

VASTE KOSTEN PER SPOT

Met vaste kosten per spot kies je je blok en weet je, afhankelijk van je spotlengte, je prijs. Iedere maand wordt een overzicht van de kosten per 30 seconden gepubliceerd.

 
 

Meteen aan de slag?

Bel of mail voor vrijblijvend advies.

Nienke Schouten
accountmanager