Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

156 resultaten gevonden
156 resultaten gevonden

Online adverteren 2,5 jaar na de verscherping van de privacywet: wat zijn de lessen?

| Blog

Op 25 mei 2018 werd de privacywetgeving verscherpt, met de nodige gevolgen voor de online reclamewereld. Sindsdien is er veel gebeurd. Zo stopte Ster op 1 januari 2020 volledig met het gebruik van advertentiecookies. Hoe zag de weg van cookies naar ‘cookieloos’...

Ster Klant aan het Woord Radio Oikocredit

Klant aan het woord: Oikocredit over adverteren tijdens de Top 2000

| Blog

Wat is het effect van radio op je bereik en conversie? Oikocredit adverteert elk jaar tijdens de Top 2000. Wij spraken met marketingmanager Margreet Fros over haar ervaringen. Bekijk de video en hoor alles over de kracht van radio tijdens de Top 2000.

Vernieuwde Ster AdMeasure: Lucas Hulsebos (DVJ Insights) over het belang van creatie

| Blog

In samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights heeft Ster een nieuwe versie van de AdMeasure-commercialtest ontwikkeld. Vanaf nu toetsen we je reclame in een natuurlijke omgeving, tegelijkertijd met het kijken of luisteren van NPO-content en mét de...

Waarom inzetten op NPO Radio jouw spot extra kracht bijzet

| Blog

Elke radiozender kenmerkt zich door een bepaalde keuze in muziek, doelgroep en dj’s. Maar ook als het aankomt op de reclameblokken onderscheiden zenders zich van elkaar. Wat zijn de unieke kenmerken van NPO Radio en wat kunnen deze voor jouw merk betekenen?

Jaap Toorenaar over het maken van een onvergetelijke reclame: ‘Het vraagt om een strijd tegen clichés’

| Blog

Onvergetelijke reclames, we kennen er allemaal wel een: van Freddie van de Staatsloterij en de supermarktmanager van Albert Heijn tot Rudi van Heineken (Biertje?) en het stel van Ohra. Het zijn reclames die bij blijven, maar vooral ook impact maken. Wat...

Ster blikt vooruit: knallend het jaar uit bij de NPO

| Blog

Hoewel verleden week de mussen nog net niet van het dak vielen en de herfst nog maar nét is begonnen, kunnen we stiekem niet wachten om alvast vooruit te kijken naar de laatste maanden van dit jaar. Topprogramma’s, Black Friday, Sinterklaas, kerst, de...

Adverteren in crisistijd: zes maanden later

| Blog

Ongeveer een half jaar geleden, twee weken na de start van de intelligente lockdown in Nederland, schreven we een artikel over adverteren in crisistijd. Sindsdien is er veel gebeurd en inmiddels kijken we toe hoe scholen hun deuren weer openen en voetbalwedstrijden...

Top 2000-dj Wouter van der Goes: ‘Laten we er de mooiste, beste en vrolijkste editie ooit van maken'

| Blog

Nu de inkoop voor het vierde kwartaal is geopend, blikt NPO Radio 2-dj Wouter van der Goes in een speciaal gastblog voor Ster alvast vooruit op hét radio-evenement van het jaar, de Top 2000:

Brand Metrics-onderzoek

Hoe kijk je verder dan een klik?

| Blog

Ben je benieuwd hoe jouw (cookieloze) banner scoort op merkdoelstellingen als bekendheid, voorkeur en actie-intentie? Doe dan mee aan het Brand Metrics-onderzoek!

Waarom ook jij zin zou moeten hebben in het najaar van de NPO

| Blog

Terwijl de korte broek, zomerjurkjes én barbecue nog regelmatig aan kunnen, hebben wij stiekem alvast veel zin in het najaar. Dat heeft maar één reden: de najaarsprogrammering van de NPO. Nieuwe seizoenen van kijkcijferhits en mooie nieuwe programma’s....

Een unieke Tour met unieke kansen voor jouw merk

| Blog

‘Parijs is nog ver’; een uitspraak die je veel hoort tijdens de Tour en die erop doelt dat er in de laatste dagen nog van alles kan gebeuren. De wedstrijd is pas afgelopen in Parijs. Dit jaar heeft deze uitspraak een extra lading: niet eerder werd een...

Geef je campagne extra effect door te targeten op context

| Blog

Elke maand deelt Ster een tip voor jouw reclamecreatie, -inzet of -inkoop. Wat speelt er in de reclamewereld? Hoe maak je je commercial zo effectief mogelijk? En op welke manier kan je je advertentie optimaal benutten? De tip van deze maand: kijk in plaats...

Ster blikt vooruit: een unieke zomer met een ongekend bereik

| Blog

Miljoenen Nederlanders stemden vorige week af op de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge op NPO 1, hopend op verdere versoepelingen voor scholen, een startsein voor de horeca én duidelijkheid over de naderende zomervakantie. Ondanks...

Adverteren in crisistijd: wat zijn de aandachtspunten?

| Blog

De uitbraak van het coronavirus en de maatregelen eromheen hebben een enorme impact op allerlei vlakken van de maatschappij. In eerste instantie op sociaal en medisch gebied, maar ook de economie heeft zwaar onder de crisis te lijden: dalende beurzen,...

Dit is de winnaar

| Blog

'Freddie' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint de 25e Ster Gouden Loeki! De winnaars ontvingen de prijs in Theater Amsterdam uit handen van Frank Volmer, directeur van Ster.

Voor deze blog zijn geen egels wakker gemaakt

| Blog

'Er zijn belangrijkere dingen dan geld'. Dat is de boodschap die Staatsloterij en TBWA\Neboko in 2018 vertelden in de vorm van Frekkel. Maar hoe laat je zien dat er ook nog andere dingen belangrijk zijn dan een onzeker en natgeregend hondje?

Wat doen we eigenlijk met Kerst?

| Blog

Ja, wat doen we eigenlijk met kerst? Het is een onschuldige vraag, meestal gesteld tussen neus en lippen door. Een beetje alsof je vraagt: wat doen we eigenlijk met die oude tuintegels? Maar waar die tuintegels 2 dagen later t.e.a.b. op Marktplaats staan,...

De Nederlandse Super Bowl? Was het maar zo eenvoudig!

| Blog

Het lijkt zo makkelijk: maak een film waarvan heel Nederland smelt, en je bent een regelrechte kanshebber in de inofficiële wedstrijd om de beste Kerstfilm, de Nederlandse Super Bowl.

Waarom PLUS dit jaar wél de Gouden Loeki binnensleept

| Blog

Drie jaar op rij zit PLUS bij de laatste tien finalisten voor de Gouden Loeki. Op zich al een fraaie prestatie. Maar meer dan een vierde plek zat er tot nu toe niet in. Tot nu toe…

Samen aan de slag tegen eenzaamheid

| Blog

Het kan iedereen overkomen…… Want stel je eens voor: je bent ergens in de 80 en de vrouw waarmee je 50 jaar lief en leed gedeeld hebt, is alweer 2 jaar overleden. De kinderen wonen niet direct om de hoek en na een leven van hard werken om alle eindjes...