Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Denk je erover om een radio- of tv-campagne bij Ster te starten, maar weet je nog niet wat het je kan opleveren? Misschien ben je benieuwd naar de kosten of wil je weten welk bereik jouw campagne kan realiseren. Met onze Ster Campagnecalculator krijg je in een paar klikken duidelijkheid.  Zo ontdek je snel hoe radio en televisie kunnen bijdragen aan de groei van jouw merk. 

Hoeveel kost adverteren? 

Een vraag die we vaak horen: wat kost dat eigenlijk? Als richtprijs kun je uitgaan van ongeveer €10.000 voor een radiocampagne en een prijs vanaf €40.000 voor televisiereclame. Voor een online video campagne en online banners kun je rekenen op een richtprijs vanaf €1.000. De exacte kosten hangen af van verschillende factoren, zoals je mediumkeuze, de lengte van je spot en de looptijd van de campagne. Met de Ster Campagnecalculator heb je dit helemaal zelf in de hand: je ziet direct wat jouw budget oplevert aan bereik, en hoe een groter budget bijvoorbeeld invloed heeft op de gemiddelde contactfrequentie. 

Waarom een goed reclamebudget belangrijk is 

Wat wil je bereiken, wie wil je bereiken en wat is je budget? Wil je vooral werken aan naamsbekendheid of juist de koopintentie vergroten? Richt je je op een brede doelgroep of liever op een specifieke niche? En via welke media wil je dat doen: tv, radio, online, of een combinatie daarvan? Denk ook na over uitzendtijden en kanalen die het beste aansluiten bij jouw doelstellingen en doelgroep. Zodra het doel, de doelgroep en het budget helder zijn, kun je de volgende stap zetten: het samenstellen van de ideale mediamix. Onze Ster Campagnecalculator helpt je om te onderbouwen waarom radio of televisie een waardevolle toevoeging kan zijn aan je middelenmix. De tool geeft je bovendien snel inzicht in de verwachte kosten en het bereik van je radio- of televisiecampagne. Gebruik de Ster Campagnecalculator vooral als startpunt maar weet dat onze accountmanagers ook altijd voor je klaarstaan. Wij denken dagelijks mee met onze klanten, geven advies op maat, en zetten graag onze kennis in om samen met jou de mooiste kansen te ontdekken. 

Waar moet je rekening mee houden bij het bepalen van je mediabudget 

Bij het vaststellen van het mediabudget is het belangrijk om rekening te houden met het feit dat de uiteindelijke kosten en het bereik van een radio- of televisiereclame kunnen variëren. Deze verschillen hangen af van meerdere factoren, zoals de doelstellingen van de campagne, de specifieke doelgroep die je wilt bereiken, de lengte van de reclamespot, de gekozen zenders en de inkoopmaand waarin de mediaruimte wordt ingekocht.  

Zo haal je het meeste uit je campagnebudget 

Benieuwd hoe je met de Ster Campagnecalculator het maximale uit je campagnebudget haalt? Ga naar ster.nl/campagnecalculator en kies het mediumtype dat je wilt berekenen: een radiocampagne of een televisiecampagne. Vul daarna eenvoudig de campagneperiode, doelgroep en het beschikbare budget in. De calculator laat direct zien wat het verwachte bereik is binnen jouw gekozen doelgroep. Zo krijg je snel een helder beeld van de potentie en impact van je campagne. Laat vervolgens je e-mailadres achter en ontvang een persoonlijk campagnevoorstel in je mailbox. Daarin staan alle details over het verwachte bereik, de kosten, en de stappen om je campagne te realiseren. Wil jij gaan starten met het maken van reclame? Wij helpen je graag op weg! Met ons stappenplan zet je in vijf simpele stappen een succesvolle campagne op. Download het hier. 

Meer weten?

Bo Heinrich

accountmanager intermediairs
+31 35 672 55 39 bo.heinrich@ster.nl

Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul je e-mail in.
Vul je telefoonnummer in.

Meer over radioreclame bij Ster

Radioreclame bij Ster

De ROI van radioreclame: is het de investering waard?