Hier kan je de antwoorden op veelgestelde vragen vinden. Staat jouw antwoord er niet tussen? Neem gerust contact op! Bekijk hier de veelgestelde vragen over de beoordeling van commercials.
Hier kan je de antwoorden op veelgestelde vragen vinden. Staat jouw antwoord er niet tussen? Neem gerust contact op! Bekijk hier de veelgestelde vragen over de beoordeling van commercials.
Een televisiecampagne bij Ster is mogelijk vanaf € 40.000. De kosten zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals de doelstellingen van je campagne en de doelgroep die je wilt bereiken. Ook de lengte van je reclamespot en de periode waarin de campagne wordt uitgezonden, spelen een rol.
Bij Ster denken we graag met je mee en stellen we een voorstel op maat samen, afgestemd op jouw wensen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden of gebruik alvast de campagnecalculator om te ontdekken wat je met jouw budget kunt bereiken.
Net als bij tv, zijn ook de kosten voor radioreclame afhankelijk van verschillende factoren. Een radiocampagne bij Ster is mogelijk vanaf € 10.000. De exacte kosten worden onder andere bepaald door het aantal spots, de looptijd van de campagne, de doelgroep en het beschikbare budget. Op basis van deze factoren stellen de accountmanagers van Ster graag een voorstel op maat samen.
Wil je meer weten over de tarieven voor radioreclame? Lees dan hier verder of vul alvast de campagnecalculator in om te ontdekken wat je met jouw budget kunt bereiken.
Via Ster kun je een groot en divers publiek bereiken via de verschillende kanalen van de NPO. Met echte kijkcijferhits bereikt de NPO een miljoenenpubliek. De doelgroep verschilt per zender en mediumtype. Zo bereik je via NPO 1 vooral de doelgroep van 25-67 jaar, terwijl je via NPO 3 juist goed de 20-34-jarigen bereikt.
Ook via radio kun je rekenen op een breed en divers bereik. Via NPO 3FM richt je je voornamelijk op de doelgroep 15-45 jaar, terwijl je via NPO Radio 2 de doelgroep 25-67 jaar aanspreekt.
Daarnaast is het voor campagnes met een algemeen nut ook mogelijk om online te adverteren. Zowel jongere doelgroepen als 35+ en 55+ weten de online kanalen van de NPO goed te vinden. De specifieke doelgroepen per zender en kanaal vind je hier terug. Vanaf oktober 2024 is het ook voor commerciële partijen weer mogelijk om display-advertenties in te kopen.
Televisie- en radioreclames zorgen voor een sterke impact en vergroten de herkenbaarheid van je merk. Afhankelijk van je doelstelling kun je met een campagne werken aan het vergroten van je naamsbekendheid, het verhogen van je websitebezoek of het stimuleren van je verkoop.
Het effect van jouw tv- en radiocampagne bij Ster kunnen we meten met verschillende commercialtests. Zo biedt de Ster Campagne-effectmeting inzicht in de impact van je commercial op je merkpositie, waaronder merkbekendheid, merkoverweging en merkvoorkeur.
Wil je meer weten? Lees dan hier verder.
De meest gestelde vragen over adverteren zonder persoonsgegevens hebben we hier voor je op een rij gezet. Staat je vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar digital@ster.nl.
Niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap vallen onder de categorie algemeen nut. Dit zijn instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die beschikken over een CBF-keurmerk of een ANBI-status.
Voor campagnes van dergelijke afzenders is er ruimte op de kanalen van de NPO — niet alleen op radio en televisie, maar ook online.
Wil je meer weten of wil je weten of jouw boodschap hiervoor in aanmerking komt? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers of bekijk deze pagina op onze website.
Vanwege politieke ontwikkelingen is het sinds 1 januari 2021 niet meer mogelijk om reclame in te kopen rondom de programma’s van Zapp en Zappelin. Wel zijn er via Ster mogelijkheden om je te richten op gezinnen. Neem gerust contact met ons op als je hier meer over wilt weten.
Zonder toestemming van de adverteerder mag Ster geen commercials toesturen. Daarnaast houdt Ster zelf geen archief van commercials bij. Oude commercials kun je opvragen bij de adverteerder zelf of bij Beeld & Geluid.
Heb je een vraag over de beoordeling van commercials of wil je weten wanneer Ster een commercial wel of niet uitzendt? Lees dan hier verder voor meer informatie.
Klachten over reclames worden behandeld door de Reclame Code Commissie. Je kunt eenvoudig zelf een klacht indienen via hun website.
Voor scholieren en studenten is er een speciale informatiepagina beschikbaar.
Ster is verantwoordelijk voor de exploitatie van reclameruimte op de kanalen van de publieke omroep. We verkopen advertentieruimte op tv, radio en de online platforms van de NPO. Daarnaast verzorgen we de landelijke verkoop van radio- en televisiereclame voor de regionale publieke omroepen. Dit doen we op een betrouwbare, professionele en verantwoorde manier, binnen de kaders van de Mediawet.
De inkomsten van Ster worden afgedragen aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Ster draagt gemiddeld 200 miljoen euro per jaar af aan het ministerie. Deze opbrengsten vormen een belangrijke en welkome aanvulling op zowel de algemene begroting van de minister als de mediabegroting, waaruit de publieke omroep wordt gefinancierd.
Bij het uitzenden van reclame op de publieke omroep houdt Ster zich aan de wettelijke regels. Zo worden programma’s niet onderbroken voor reclame en wordt er geen reclame uitgezonden rondom kinderprogramma’s. Daarnaast zendt Ster per jaar niet meer dan 8% van de totale zendtijd uit aan (commerciële) reclame.
Reclame maakt deel uit van ons maatschappelijk leven. Uit onderzoek blijkt dat 90% van de Nederlanders niet bereid is extra te betalen om de NPO reclamevrij te maken. Daarnaast blijkt uit onderzoek met Ster AdMeasure dat slechts 18% van de respondenten een specifieke reclame als vervelend ervaart. Het Nederlandse publiek staat over het algemeen neutraal tot positief tegenover reclame.
De rechten van Loeki de Leeuw liggen bij Geesink Studio. Ster bezit deze rechten niet en kan daarom geen materiaal van Loeki maken, beheren of toesturen.
Bij Ster is het niet mogelijk om een goed doel gratis reclameruimte te bieden of op een andere manier te sponsoren. Als uitvoeringsorganisatie van de overheid moeten we organisaties gelijk behandelen en mogen we de ene partij niet (gratis) aandacht geven terwijl we dat bij een andere niet doen.
Wel hanteren we speciale, toegankelijke tarieven voor organisaties van algemeen nut (waaronder goede doelen) op radio, tv en online. Neem gerust contactmet ons op om te bespreken wat er mogelijk is voor jouw organisatie!