Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

156 resultaten gevonden
156 resultaten gevonden

3 redenen waarom een ondertitelde commercial een goed idee is

| Blog

Je tv-commercial ondertitelen? Wellicht heb je er nog nooit bij stilgestaan. Ondertiteling blijkt namelijk helemaal niet zo gebruikelijk. Bij de NPO is vrijwel het hele aanbod ondertiteld volgens door de NPO gestelde, strenge eisen. Dat geldt ook voor...

Een halfjaar NMO-luisteronderzoek: vijf bevindingen

| Blog

Begin dit jaar startte het nieuwe NMO-luisteronderzoek, als onderdeel van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Vanaf dat moment worden de luistercijfers voor de Nederlandse radiozenders op een nieuwe manier gemeten. Wat kunnen we na een halfjaar leren...

Ben jij klaar voor de sportzomer van 2023?

| Blog

Het lijkt wel elk jaar raak, want ook deze zomer staat weer bol van de (top)sport! Kansen voor Oranje bieden ook kansen voor jouw merk. Benieuwd hoe jij kan scoren deze zomer?

Creatie, context en combineren: 3 c’s voor meer aandacht voor je campagne

| Blog

Aandacht is essentieel voor een goede campagne. Maar hoe val je als merk op zodat je naamsbekendheid, boodschapoverdracht en koopgedrag kan stimuleren? Tijdens MarketingLive presenteerde Sheng Song, research consultant bij Ster, 3 c’s die merken helpen...

Ster AdMeasure bestaat 15 jaar!

| Blog

Ster AdMeasure, de commercialtest van Ster, viert zijn vijftienjarig jubileum. De uitgebreide onderzoekstool testte al meer dan 2000 radio- en televisiecommercials, met waardevolle inzichten tot gevolg.

Zelf je campagne plannen en vergelijken

| Blog

Welk budget heb je nodig voor een tv- en of radiocampagne? Op welke zenders is je campagne het meest effectief? En wat kan een campagne je merk opleveren? Dit zijn vraagstukken waar je als marketeer antwoord op zoekt om te bepalen of het haalbaar en zinvol...

Vrouwenvoetbal zit in de lift

| Blog

Het vrouwenvoetbal zit in de lift. Na het winnen van het EK 2017 en het bereiken van de WK-finale in 2019 zijn de OranjeLeeuwinnen uitgegroeid tot ware publiekstrekkers. In juli zullen onze Oranjeleeuwinnen een poging doen om de Europese titel te prolongeren....

Ster Tour de France Sport Reclame

Supersportkansen bij de Tour in de maand juli

| Blog

In een jaar vol sport springt juli eruit. Die maand zijn er volop kansen rondom sport voor jouw merk, waaronder bij de altijd spannende en goed bekeken en beluisterde Tour de France. Accountmanager Ingo vertelt waarom de Tour niet mag ontbreken in je...

Loeki de Leeuw

De impact van Loeki de Leeuw

| Blog

Dit jaar viert Loeki de Leeuw zijn 50ste verjaardag. Uit onderzoek blijkt dat het reclameleeuwtje niet alleen leuk is voor de kijker, maar ook effectief voor de bedrijven die in een ‘Loeki-blok’ adverteren. Hoe werkt dit Asjemenou-effect?

Ster Gouden Loeki 2021 KNGF

'De wereld van Leah' verruimt de blik

| Blog

Een blindengeleidehond neemt drempels weg. Letterlijk, door zijn blinde baas veilig langs obstakels te leiden. Maar vooral ook figuurlijk: deze hulphond maakt de stap naar buiten kleiner en daarmee het sociale leven van mensen met een visuele beperking...

Ster Gouden Loeki 2021 Plus

Hoe Juf Mari het toonbeeld werd van behulpzaamheid

| Blog

Plus maakt met hun kerstcommercial met Juf Mari kans op de Ster Gouden Loeki van 2021!

Ster Gouden Loeki 2021 Jumbo

Hoe heel Nederland tijdens corona toch van Links naar Rechts ging

| Blog

Met (onder andere) hun Juichcapes is Jumbo genomineerd voor een Ster Gouden Loeki. Ook zij hebben twee finaleplekken bemachtigd en schreven voor Ster een gastblog over een van hun genomineerde commercials.

Ster Gouden Loeki 2021 Kruidvat

Verrasjemenou?! Kruidvat en Lies genomineerd voor een Gouden Loeki!

| Blog

Ook Kruidvat maakt dit jaar kans op een Ster Gouden Loeki. Ze schreven een gastblog over hun commercial met één van de herkenbare 'avonturen' van Lies.

Ster Gouden Loeki 2021 Albert Heijn

Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar

| Blog

Albert Heijn maakt dit jaar met hun kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar kans op een Ster Gouden Loeki. Ze hebben maar liefst twee finaleplekken bemachtigd, maar voor Ster schreven ze een gastblog over hun kerstcommercial.

Ster Gouden Loeki 2021 Staatsloterij Fritsie

Fritsie genomineerd voor een Gouden Loeki

| Blog

De Oudejaarstrekking-campagne van de Staatsloterij is de laatste jaren een echte december-traditie geworden. Na hondje Frekkel (2018), egeltje Freddie (2019) en katje Frummel (2020) was de grote vraag natuurlijk: wie wordt de hoofdrolspeler in de campagne...

Is jouw merk klaar voor de Olympische Winterspelen?

| Blog

Vanaf vrijdag 4 februari kijken en luisteren we dagelijks naar de Olympische Winterspelen via NPO 1 én NPO Radio 1. Tijdens deze 24ste editie zijn er weer vele spannende sportwedstrijden, waar miljoenen Nederlanders de tv of radio op afstemmen. Waar liggen...

Drie redenen voor radioreclame tijdens de Top 2000

| Blog

Het zijn de laatste maanden van het jaar. Dagen worden korter, bladeren verkleuren én.. de Top 2000 komt eraan! Hoe belangrijk is radio in deze periode? En waarom is de inzet van radio in december goed voor jouw merk? In dit blog lees je drie redenen...

Het maatschappelijk nut van reclame

| Blog & Public Affairs

Twee weken geleden riepen een aantal milieuorganisaties op om reclame voor vliegreizen, auto’s of benzine te verbieden. Geen verstandig plan, als je het mij vraagt. Als je reclame voor een product, dienst of mening verbiedt, verbied dan het product, de...

Ster Bikt vooruit

Ster blikt vooruit: wat kan je dit najaar verwachten op tv en radio?

| Blog

Het begint buiten steeds meer op herfst te lijken en dat betekent dat het einde van het jaar dichterbij komt. Het Hollandse herfstweer buiten leent zich uitstekend om thuis achter de tv te kruipen en er is dan ook genoeg te zien (én te horen) aankomende...

Jouw kansen in het najaar bij de NPO

| Blog

We hebben volop genoten van de sportzomer, maar ook het najaar bij de NPO wekt hoge verwachtingen. Na de Olympische Spelen volgen september en oktober met nog meer sport, evenementen en mooie nieuwe programmering – zowel op radio als tv. We blikken alvast...