Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

455 resultaten gevonden
455 resultaten gevonden

Zo ben jij klaar voor de sportzomer

| Blog

Morgen is het echt zo ver: het EK Voetbal begint, het officiële startschot voor de sportzomer van 2021! We hebben er naar uitgekeken, vooral omdat Oranje voor het eerst sinds 2014 weer meedoet aan een groot toernooi. Zij lijken er klaar voor, maar ben...

Focus op de juiste persoon, bereik het hele gezin

| Nieuws

Je product verkopen aan gezinnen? Dat is het doel van menig merk. Hoe zorg je ervoor dat jouw product eruit springt en in huishoudens terechtkomt?

Loeki de Leeuw

Vanavond eerste EK-Loeki op tv

| Nieuws

Aankomende zomer kan menig sportliefhebber zijn of haar hart ophalen. Het EK voetbal, de Olympische Spelen en de Tour de France zijn samen goed voor maar liefst 420 uur aan live topsport. Nog 10 dagen: dan vindt de langverwachte aftrap van het EK plaats...

Scoor jij ook tijdens deze kansrijke sportzomer?

| Blog

Het aftellen kan beginnen. De zomer van 2021 staat garant voor wekenlang topsport en kan wel eens de boeken in gaan als de ‘grootste’ sportzomer ooit. Kansen voor Oranje bieden ook kansen voor jouw merk. Benieuwd hoe jij kan scoren deze zomer?

Luistercijfers: NPO Radio 2 blijft aan kop en NPO Radio 5 groeit door

| Nieuws

Ook in maart en april staat NPO Radio 2 als marktleider aan de top. Dit blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) die vanmorgen zijn gepubliceerd. NPO Radio 5 blijft doorstijgen.

'De Tour wacht op niemand'

| Blog

'De Tour wacht op niemand’: niet alleen een gezegde dat tijdens de Tour de France wordt gebruikt en duidt op renners die vallen, pech hebben of niet mee kunnen met het hoge tempo van het peloton. In de bomvolle sportzomer die we bij de NPO en Ster samen...

Van voormalig NPO Zapp(elin) naar 'volwassen' zendtijd

| Klantcase

FarmCamps, al jaren een trouwe verschijning rondom NPO Zapp(elin) besloot eind 2020 zijn kansen te grijpen én te verzilveren in reguliere, ‘volwassen’ zendtijd. Wat heeft het merk geleerd? Lees hier drie tips.

Loeki de Leeuw

Eerste reeks Loeki-filmpjes vanaf vanavond op tv

| Persbericht

Loeki de Leeuw, de populaire reclameleeuw waarvan afgelopen maart bekend werd dat hij terug zou keren op tv, is vanaf vanavond weer in de reclameblokken te zien. Gisteravond werd al op zijn definitieve terugkeer gehint met vier speciale filmpjes op NPO...

Scoren bij WK Vrouwenvoetbal: a.s.r. doet het

| Klantcase

Profiteren van de grote aantrekkingskracht van sportevenementen op tv? Dat is mogelijk voor zowel grote als kleine merken. Wat zijn de succesfactoren van de campagne van a.s.r.?

NPO Radio 1 zorgt voor traffic op de website

| Klantcase

De radiocampagne rondom de Tour overtrof alle verwachtingen. Met een bescheiden budget werd er NPO Radio 1 één week aan de 'normale' marketingactiviteiten toegevoegd. Wat zijn de succesfactoren?

Vergroot naamsbekendheid op NPO Radio 1

| Klantcase

Met radio bereik je, ook met een relatief klein budget, de doelgroep die jij voor ogen hebt. Loo van Eck bereikte met 100% inzet op NPO Radio 1 het gewenste resultaat: alle trainingen binnen een mum van tijd volgeboekt.

3 redenen voor een logo in je commercial

| Klantcase

Wel of geen logo aan je reclame toevoegen; welk effect heeft dat op hoe de kijker je spot en merk ervaart? Ster onderzocht het effect van een logo voor CheapTickets.nl met behulp van Ster AdMeasure.

Scoor op tv tijdens het WK voetbal voor vrouwen

| Klantcase

Scoren op naamsbekendheid, koop- en bezoekintentie met een tv-campagne rondom een groot sportevenement. Blokker deed het samen met de OranjeLeeuwinnen. Wat kunnen we leren van hun ervaringen?

Raakt met radio de juiste snaar bij de B2B-doelgroep

| Klantcase

Je bekendheid laten groeien en tegelijkertijd de associaties met je merk een positieve draai geven. Een ambitieuze doelstelling voor Atradius. Hoe wisten ze met radio de juiste snaar te raken?

Televisie adverteren

merkbekendheid opbouwen met NPO Radio

| Klantcase

Hoe zorg je ervoor dat mensen van je bestaan en product afweten? Om dit te bereiken, zette Meesman vanaf begin 2018 een radiocampagne in bij Ster. Het resultaat was een zichtbaar mooie stijging in merkbekendheid.

De magie van je merk delen met het grote tv-publiek

| Klantcase

Voor het eerst op tv is spannend. Na jarenlang aanwezig te zijn in de online wereld, startte Sentimo een televisiecampagne bij Ster. Wat zijn de succesfactoren? Hoe vergroot je bijvoorbeeld je merkbekendheid op tv?

Ster Klantcase No Fairytales

Groei bekendheid en websitebezoek na tv-reclame bij Ster

| Klantcase

Hoe zet je een nieuw product op de kaart bij een groot publiek? Om meer merkbekendheid te genereren onder een groot publiek en de verkoop een boost te geven, ging No Fairytales voor het eerst op televisie.

Bijna 100% zichtbaarheid in de Wie is de Mol?-app

| Klantcase

De juiste doelgroep bereiken via de publieke omroep? Spellenuitgever Asmodee deed het tijdens het jubileumseizoen van Wie is de Mol? in 2020. Met overweldigend hoge resultaten.

Contextual targeting geeft campagne extra impuls

| Klantcase

Dat Eliza was here unieke vakantieadresjes aanbiedt, weet ik uit eigen ervaring. Van Zakynthos tot Menorca; ik heb al vaak voor hen gekozen wanneer het ging om mijn ontdekkingsreizen. Maar Eliza was here bevindt zich als reisorganisatie in een competitieve...

Zit gebakken met hun campagne

| Klantcase

HomeMade, een merk van Royal Smilde Bakery had nog nooit een campagne op televisie gedaan. Maar nu, met de lancering van nieuwe HomeMade bakproducten, was het een goed moment om een reclamespot te maken en deze uit te gaan zenden. Wat ze ervan gebakken...