Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Ik blijf me elke keer weer verbazen over de kracht van reclame. Zo zat ik laatst in de auto en had ik de hits van de zeroes aanstaan. Op een gegeven moment kwam de hit van Usher, Yeah!, voorbij. Waarop mijn kinderen in koor zongen: “groente en fruit…...
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het tweede kwartaal van 2025 zijn bekend! Albert Heijn, Allianz Direct, ANWB, Centraal Beheer, KPN, Kruidvat, Ministerie van Defensie, Odido, Statiegeld Nederland en Volvo maken kans op de Ster Gouden Loeki 2025.
De eerste genomineerden voor de Ster Gouden Loeki voor goede doelen zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze 10 commercials uit de eerste helft van 2025 maken kans op de nieuwe...
De iconische reclameleeuw is alweer ruim vier jaar terug op de Nederlandse televisie. Wie is hij, hoe wordt hij gemaakt en wat heeft jouw merk eraan? In deze blog zetten we het voor je op een rij.
Wil je je merk laten opvallen? Dan is het slim om na te denken over je mediamix. Kies je voor de beeldende kracht van televisie? Of speel je in op de nabijheid van radio? In dit blog ontdek je het verschil tussen tv- en radioreclame, de voordelen per...
Ster bestaat 60 jaar! Een mooi moment om stil te staan bij hoe het allemaal begon. Reclame is inmiddels niet meer weg te denken, maar dat was zestig jaar geleden, toen Ster de eerste stappen zette wel anders. Tijd om terug te blikken op de eerste Ster-blokken,...
Ster publiceert vandaag haar nieuwste klantcase, dit keer in samenwerking met KiKa: het goede doel wat strijdt tegen kinderkanker. De naamsbekendheid van KiKa is enorm hoog, maar de groei in het aantal structurele donateurs leek eruit. Wat kon het goede...
Wil jij impact maken in de mediawereld? Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om te bouwen aan de uitbreiding en versteviging van ons netwerk met (digitale) intermediaire...
De naamsbekendheid van KiKa is enorm hoog, maar de groei in het aantal structurele donateurs leek eruit. Wat kon het goede doel doen om deze groep te laten groeien en zo meer geld voor onderzoek naar kinderkanker op te halen? Het antwoord: een eerste...
De jonge doelgroep bereiken: het klinkt simpel, maar is in de praktijk vaak een uitdaging. Met 'jongeren' spreken we in het algemeen over tieners en jongvolwassenen van ongeveer 16 tot 30 jaar. Zij zijn veel online, maar laten zich niet makkelijk overtuigen....
Online banners: je ziet ze overal. Maar lang niet elke plek levert hetzelfde op. Wie echt wil opvallen, kiest voor kwaliteit én een strategische plek waar je banner echt gezien wordt. En laat dat nu precies zijn wat banners bij de NPO bieden. Van NOS.nl...
Een goede reclamecampagne begint met een slimme aanpak. Want hoe bepaal je welk medium het meest effectief is voor jouw doelgroep? Welk bereik kan je realiseren met jouw budget? En hoe houd je grip op je lopende campagnes? Gelukkig hoef je dat niet allemaal...
Zestig jaar reclame die informeerde, aanzette tot denken, aan het lachen maakte, ontroerde – en producten niet alleen in ons hoofd, maar ook in ons hart plantte. In zes decennia groeide reclame uit van simpele product promotie tot een krachtig medium...
De eerste kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van 2025 zijn bekend! Amazon, Go Türkiye, Hans Anders, ING, Jumbo, Ministerie van Justitie en Veiligheid, Specsavers, Toyota en VVV Texel maken kans op de Ster Gouden Loeki 2025.
Een groter publiek bereiken met een onbekend, maar belangrijk verhaal? Dat was precies de uitdaging van Ziemi. Deze innovatieve start-up ontwikkelde een unieke fietsverlichting voor betere zijwaartse zichtbaarheid. Om hun boodschap effectief te verspreiden,...
Binnen 10 minuten na een tv-spot stijgt het websiteverkeer gemiddeld met 12%. Tv-reclame zorgt dus aantoonbaar voor meer traffic, een hogere koopintentie én een stijging in conversie. Maar wat doet tv-reclame nu precies met het brein? En hoe beïnvloedt...
Hilversum, 24 april 2025 – In 2024 realiseerde Ster een omzet van 212 miljoen euro. Daarmee blijft Ster een van de belangrijkste financiers van de publieke omroep. Toch is er reden tot zorg: door veranderend mediagebruik dreigt deze bijdrage structureel...
In 2021 won ik met collega’s de tweede plek bij het AI Songfestival, een op het Eurovisie Songfestival geïnspireerde wedstrijd waar AI moest worden ingezet om muziek te componeren. We werkten een halfjaar aan ons liedje en ontdekten dat AI zonder menselijke...
Het lijkt tegenwoordig wel elk jaar raak: de zomer staat bol van de topsport. Je weet wat dat betekent: volop kansen om te scoren met Oranje. En scoren met Oranje, dat doe je bij Ster.
HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. KiKa en Joe Public sleepten de eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen in de wacht. De winnaars ontvingen dé publieksprijs voor reclame donderdagavond tijdens een feestelijk...