Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

Dit is de winnaar

| Blog

'Freddie' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint de 25e Ster Gouden Loeki! De winnaars ontvingen de prijs in Theater Amsterdam uit handen van Frank Volmer, directeur van Ster.

Voor deze blog zijn geen egels wakker gemaakt

| Blog

'Er zijn belangrijkere dingen dan geld'. Dat is de boodschap die Staatsloterij en TBWA\Neboko in 2018 vertelden in de vorm van Frekkel. Maar hoe laat je zien dat er ook nog andere dingen belangrijk zijn dan een onzeker en natgeregend hondje?

Wat doen we eigenlijk met Kerst?

| Blog

Ja, wat doen we eigenlijk met kerst? Het is een onschuldige vraag, meestal gesteld tussen neus en lippen door. Een beetje alsof je vraagt: wat doen we eigenlijk met die oude tuintegels? Maar waar die tuintegels 2 dagen later t.e.a.b. op Marktplaats staan,...

Ster-commercials ondertiteld

| Persbericht

Per 1 januari 2020 ondertitelt Ster alle televisiecommercials. Hiermee levert Ster een bijdrage aan het toegankelijker maken van reclame op tv.

De Nederlandse Super Bowl? Was het maar zo eenvoudig!

| Blog

Het lijkt zo makkelijk: maak een film waarvan heel Nederland smelt, en je bent een regelrechte kanshebber in de inofficiële wedstrijd om de beste Kerstfilm, de Nederlandse Super Bowl.

Waarom PLUS dit jaar wél de Gouden Loeki binnensleept

| Blog

Drie jaar op rij zit PLUS bij de laatste tien finalisten voor de Gouden Loeki. Op zich al een fraaie prestatie. Maar meer dan een vierde plek zat er tot nu toe niet in. Tot nu toe…

Samen aan de slag tegen eenzaamheid

| Blog

Het kan iedereen overkomen…… Want stel je eens voor: je bent ergens in de 80 en de vrouw waarmee je 50 jaar lief en leed gedeeld hebt, is alweer 2 jaar overleden. De kinderen wonen niet direct om de hoek en na een leven van hard werken om alle eindjes...

Balanceren zonder concessies levert OHRA 2 Gouden Loeki-nominaties op

| Blog

Het blijft toch de ultieme prijs in reclameland, die Gouden Loeki. Net gestart in de reclamewereld zat ik klaar voor de live uitzending van de uitreiking, samen met al die andere tv-kijkers die meegenoten van de mooiste, beste en grappigste ‘reclames’....

Een Gouden Loeki laat iedereen in zorg en welzijn brullen van trots

| Blog

Eelco Stevens en zijn begeleider Siete Hoekstra stelen de show in de IkZorg-reclamespot van Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Ze maken kans op de 25e Gouden Loeki.

8 tips voor een succesvolle slogan

| Blog

'Even Apeldoorn bellen’, ‘Melk. De witte motor’ en ‘Dat zeg ik, Gamma’; waarschijnlijk ken je ze wel. Stuk voor stuk zijn dit bekende oneliners uit reclamecommercials. Hiermee is het effect van een goede slogan direct duidelijk: je denkt meteen aan het...

Finalisten Ster Gouden Loeki 2019 bekend

| Nieuws

De strijd om de Ster Gouden Loeki 2019 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die nog in de race zijn voor dé publieksprijs voor reclame zijn van Albert Heijn, Disneyland Paris, Jumbo, het Ministerie van Volksgezondheid,...

Nieuwjaarstoespraak Frank Volmer in NRC

| Nieuws

20 januari gaf Frank Volmer zijn nieuwjaarstoespraak aan het Ster-personeel. NRC sprak hem over de positieve resultaten van afgelopen jaar en over de plannen van het kabinet om te stoppen met online reclame en reclame voor 20.00 uur.

Gefeliciteerd Ster Gouden Loeki kwartaalwinnaars!

| Nieuws

De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het vierde kwartaal van 2019 zijn bekend! Albert Heijn, Bol.com, Coca Cola, Hans Anders, Jumbo, KLM, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, de Staatsloterij en Unox maken kans op de Ster Gouden Loeki...

Hoogste marktaandeel ooit

| Nieuws

Vanmorgen zijn de luistercijfers van de periode november-december gepubliceerd. Zoals verwacht blijft het marktleiderschap bij NPO Radio 2. De zender heeft al het hele jaar het marktleiderschap op 10+ in handen en sluit 2019 af met het hoogste marktaandeel...

Ster start nieuwe jaar volledig cookieloos

| Nieuws

Per 1 januari is cookieloos adverteren de nieuwe standaard bij Ster. Na een periode van 1,5 jaar waarin beide vormen (met en zonder cookies) werden aangeboden heeft de verkooporganisatie van de publieke omroep de keuze gemaakt om enkel zonder cookies...

Bereik NPO FunX groeit

| Nieuws

Het weekbereik van NPO FunX onder jongeren van 16-34 jaar uit de vier grote steden is voor het vijfde jaar op rij gegroeid, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction. In 2014 bereikte FunX nog wekelijks 14% van de stadsjongeren, dat is in 2019 gegroeid...

10 tips voor een effectieve radiocommercial

| Nieuws

Wanneer doe je er goed aan om een radiocommercial in te zetten? En hoe maak je er vervolgens een die helpt jouw merkdoelstellingen te realiseren? Op deze twee vragen geven wij antwoord in onze nieuwste whitepaper Groeien met radioreclame

Kies je voor een korte of lange commercial?

| Nieuws

Iedereen die een commercial maakt, komt voor deze vraag te staan: maak ik een korte commercial? Of zet ik meer seconden – én meer budget - in?

Kerst is de beste reclame voor reclame

| Nieuws

Retailers leggen steeds meer het accent op de Kerst. Na Sinterklaas starten direct de campagnes van de grote supermarkten. Dick van Lecq, managing director DDB Unlimited en VEA-bestuurslid heeft op verzoek van Ster een column over dit thema geschreven....

Kennissessie: Groeien met radio

| Nieuws

Het zal je vast niet ontgaan zijn: het medium radio bestaat maar liefst 100 jaar. Na een speciale uitzending van De Wereld Draait Door, een verkiezing van de radiomaker van de eeuw en een speciale luisterlijst met radiohoogtepunten, is de kracht van radio...