Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Heb je wel eens radioreclame overwogen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Ster heeft vijf strategen uit het vak gevraagd om hun beste radio-inzichten en -tips met je te delen. Leer in dit blog hoe je je kunt voorbereiden op de ideale radiocampagne...
Morgen is het echt zo ver: het EK Voetbal begint, het officiële startschot voor de sportzomer van 2021! We hebben er naar uitgekeken, vooral omdat Oranje voor het eerst sinds 2014 weer meedoet aan een groot toernooi. Zij lijken er klaar voor, maar ben...
Het aftellen kan beginnen. De zomer van 2021 staat garant voor wekenlang topsport en kan wel eens de boeken in gaan als de ‘grootste’ sportzomer ooit. Kansen voor Oranje bieden ook kansen voor jouw merk. Benieuwd hoe jij kan scoren deze zomer?
'De Tour wacht op niemand’: niet alleen een gezegde dat tijdens de Tour de France wordt gebruikt en duidt op renners die vallen, pech hebben of niet mee kunnen met het hoge tempo van het peloton. In de bomvolle sportzomer die we bij de NPO en Ster samen...
Wil je weten waarom een campagne rondom sportevenementen zo waardevol is, of waar je op moet letten als je een oranje-commercial wil maken? Meld je dan aan voor ons online event Scoren met Ster.
Mei en juni staan in het teken van kansen en mogelijkheden. Niet alleen vanwege de vaccins en de zomertijd, maar ook voor Nederland op het Europese toneel. Stiekem kijken wij er al naar uit om Jeangu Macrooy te zien stralen op het Songfestival en Oranje...
Max Verstappen en Jumbo gaan letterlijk way back. Jumbo CEO Frits van Eerd, zelf autocoureur op Le Mans-niveau, sponsorde Max al toen hij als tiener nog in de Formule 3 reed. Dus toen Jumbo en Max allebei steeds groter werden, was de link tussen de supermarkt...
Na maanden van lockdown ging in de zomer van 2020 Nederland weer ‘open’. Als het familierestaurant van Nederland wilde McDonald’s dat moment vieren. Grootouders hadden het contact met kleinkinderen lange tijd moeten missen. Dat inspireerde tot het script...
Het begint zo langzamerhand een december-traditie te worden: de Staatsloterij campagne voor de Oudejaarstrekking. Na een Ster Gouden Loeki voor zowel hondje Frekkel (2018) als egeltje Freddie (2019) lag de lat hoog. Waar zou Staatsloterij dit jaar mee...
Mantelzorger zijn is niet niks. Toch is het voor veel mensen heel vanzelfsprekend. Bijna 1 op de 4 Nederlanders draagt zorg voor een ander. Vaak zelfs zonder dat ze zich realiseren dat de zorg die ze bieden, mantelzorg is. Veel mantelzorgers ervaren deze...
Al jaren zorgt Douwe Egberts voor samen zijn en verbinding bij een lekkere kop koffie. Maar de pandemie trok het leven zoals we het kenden onder ons vandaan. Samen zijn met vrienden en familie is in deze moeilijke tijd vaak onmogelijk.
Eén tegen eenzaamheid is een actieprogramma waarmee het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de trend van eenzaamheid onder ouderen wil doorbreken.
In de zomer van 2020 was alles toch net even anders dan we ons allemaal hadden voorgesteld. We mochten niet naar het café. Niet met elkaar knuffelen. Zelfs niet binnen anderhalve meter komen van anderen. En we mochten absoluut niet op vakantie naar verre...
Het mooiste aan de Gouden Loeki is dat het publiek kiest. Het is daarmee de enige reclameprijs die niet door vakgenoten wordt gekozen. Reclame maak je per slot van rekening niet voor de reclamebranche, maar voor het publiek. Onze kerstcommercial heeft,...
Dank aan de zorg is een initiatief wat is ontstaan tijdens de coronapandemie om alle zorgmedewerkers te bedanken en een (digitaal) hart onder de riem te steken.
Guus heeft een ernstige spierziekte en is kind-ambassadeur van Spieren voor Spieren. Zijn strijd is op indrukwekkende wijze in beeld gebracht en heeft veel mensen in Nederland geraakt. Het verhaal van Guus, gemaakt door Spieren voor Spieren en WeFilm,...
Uit recent onderzoek blijkt dat radio en tv de meest succesvolle media zijn in tijden van crisis: ze zijn het meest effectief voor het vergroten van de return of investment van een campagne.* Natuurlijk er zijn meer redenen om radio of tv in te zetten...
Op woensdag 17 maart is het zover: dan gaan we weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. Op tv en radio besteedt de NPO met reguliere én speciale programmering hier volop aandacht aan. Ben je benieuwd hoe jij het grote publiek kan bereiken...
2020 was op zijn zachtst gezegd een bewogen jaar. Met als invloedrijkste factor natuurlijk de coronacrisis: Nederlanders bleven massaal thuis. Wat betekende dat voor radio en tv? Wat zijn de lessen? En waar kunnen we de komende periode naar uitkijken?
2021 staat alweer bijna voor de deur en dat betekent: kerst, oudjaar én een nieuw seizoen vol mooie programma’s. Welke succesnummers staan de NPO-luisteraar en -kijker de laatste weken van december en in januari te wachten? In dit blog lees je welke kansen...