Netto basisprijs
De netto basisprijs per GRP (contactmoment per 1% bereik in de doelgroep) is in 2023 € 695. In 2024 bedraagt deze € 660. De verschillende inkoopopties voor tv zijn hieronder te vinden. We hanteren een marktindex en maandindex, beide hebben invloed op de totaalprijs. Vraag je accountmanager om informatie of bekijk onze pagina met plannersinformatie.
Vaste kosten per spot
In plaats van je reclamecampagne inzetten in bepaalde tijdsblokken, kan je ook rondom specifieke programma’s adverteren. Met de optie Vaste kosten per spot kies je zelf je reclameblok en ben je verzekerd van een vaste prijs. De prijs wordt bepaald op basis van de lengte van de spot, de prijzen in onze dagschema’s zijn de prijzen op basis van 30 seconden.
Inkopen op basis van vaste kosten per spot kan met de volgende upgrades verfijnd worden:
Voorkeurspositie: Met deze upgrade koop je de door jou gewenste positie in het blok.
Vaste kosten per GRP
Your Time
Als je kiest voor Your Time, dan kies je je eigen blokken. Je hebt de mogelijkheid om te kiezen voor Your Time Vast, Your Time Variabel of Your Time Daytime Vast. Hieraan kun je diverse upgrades toevoegen:
Voorkeurspositie: Je koopt de door jou gewenste positie in het blok.
Hotspot: Je koopt voorrang op indeling in het door jou gewenste blok.
Meer hierover lees je in onze Aanbod-brochures.
Regulier
Onze reguliere inkoopopties zijn Prime Time, Ster Time en Day & Night Time. De bijbehorende voorwaarden lees je in onze brochure.
Kansspel
Ster biedt verschillende mogelijkheden op tv en radio voor kansspelaanbieders.
Alle kansspelreclames dienen inhoudelijk te voldoen aan alle voorwaarden die wet- en regelgeving voorschrijven. Daarnaast worden reclames voor long odds niet uitgezonden voor 19.00 uur en reclames voor risicovolle kansspelen (zogenaamde short odds) niet voor 21.00 uur.
Op 19 april 2023 is bekendgemaakt dat per 1 juli 2023 er een verbod op ongerichte reclame voor online kansspelen in werking treedt. Dit betekent dat er per 1 juli 2023 geen reclame meer voor online kansspelen bij Ster te zien of te horen is. Voor andere kansspelaanbieders geldt dit verbod niet.
Inkoopopties
In 2023 hebben we op tv verschillende inkoopopties. Voor radio is er geen speciaal pakket. Geïnteresseerde merken kunnen hier voor de reguliere opties kiezen, die inkoop na respectievelijk 19.00 of 22.00 uur mogelijk maken.
KANSSSPEL | INDEX | DOELGROEP | VOORWAARDEN |
Kansspel long Odd | 110 | 25-67, M25-67, V25-67, HHV25-67, AB125-67 |
|
Kansspel short Odd Your Time vast hotspot 21.00 uur - 02.00 uur |
245 | 25-67 |
|
Het is mogelijk om voorkeursposities (index 265) in te kopen als deze na roosteren nog beschikbaar zijn. Graag bij de aanvraag van bovenstaande inkoopopties aangeven. Na de verdeling van de GRP’s over alle kansspeladverteerders zal Ster contact opnemen om de mogelijkheden voor voorkeursposities te bespreken.
Indien er de komende periode wijzigingen zijn omtrent het inkopen van kansspelpakketten, dan worden die op deze pagina gecommuniceerd. Meer informatie over de toelating van (kansspel)commercials bij onze veelgestelde vragen of neem voor advies contact op met een van onze accountmanagers.
Alcohol
Evenals voor kansspelreclames, gelden er ook restricties voor reclames voor alcohol. Zo zendt Ster geen alcoholreclames uit voor 21.00 uur en/of bij programma’s waarvan minimaal 25% van de doelgroep uit minderjarigen bestaat. In 2023 hebben we hiervoor de volgende inkoopoptie voor tv: Alcohol (vanaf 21.00 uur) met daarbij de mogelijkheid om voorkeurspositie (+20 indexpunten) en/of hotspot (+25 indexpunten) in te kopen.
selectpakketten
Senioren: Ster deelt in op NPO 1 (tot 18.00 uur) en NPO 2 (tot 24.00 uur). De campagne duurt minimaal 5 dagen met minimaal 5 GRP’s.
Algemeen nut: Ster deelt in over de hele dag. Adverteerders moeten voldoen aan de algemeen nut voorwaarden. De campagne duurt minimaal 5 dagen met minimaal 5 GRP’s.
Maatschappelijke organisaties en Algemeen nut
Ook voor niet-commerciële organisaties ligt met een campagne bij Ster een miljoenenpubliek binnen handbereik. De niet-commerciële partijen waar we het hier over hebben, zijn instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er ruimte op de kanalen van de NPO. Neem contact op voor meer informatie of bekijk deze pagina op onze website.
Uitgelichte inkoopopties
Ster heeft vele inkoopopties, maar soms zijn er enkele zo interessant dat we die wat uitgebreider toelichten. Zo hebben we aanbod speciaal voor culturele instellingen, verkopen we reclameruimte op regionale publieke omroepen, maar vaak ook rondom grotere sporttoernooien zoals de Olympische Spelen of het EK Voetbal. Meer weten? Neem contact met ons op of bekijk deze pagina.
Stopper
Bij Stopper hebben we twee inkoopopties: Stopper en Stopper Maatwerk. Voor beiden geldt: Ster deelt in over de hele dag. De minimale looptijd is 14 dagen binnen een kalendermaand met minimaal 50 GRP's. De adverteerder ontvangt vooraf geen uitzendschema, de spots worden drie dagen voor uitzending voortschrijdend geboekt en er is geen zekerheid op uitplaatsing.