Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

124 resultaten gevonden
124 resultaten gevonden

Allemaal op vakantie naar Hintergarten!

| Blog

In de zomer van 2020 was alles toch net even anders dan we ons allemaal hadden voorgesteld. We mochten niet naar het café. Niet met elkaar knuffelen. Zelfs niet binnen anderhalve meter komen van anderen. En we mochten absoluut niet op vakantie naar verre...

Gouden Loeki als beloning voor constante kwaliteit

| Blog

Het mooiste aan de Gouden Loeki is dat het publiek kiest. Het is daarmee de enige reclameprijs die niet door vakgenoten wordt gekozen. Reclame maak je per slot van rekening niet voor de reclamebranche, maar voor het publiek. Onze kerstcommercial heeft,...

Dank aan de Zorg – You are not alone genomineerd voor een Ster Gouden Loeki

| Blog

Dank aan de zorg is een initiatief wat is ontstaan tijdens de coronapandemie om alle zorgmedewerkers te bedanken en een (digitaal) hart onder de riem te steken.

Guus genomineerd voor de Ster Gouden Loeki!

| Blog

Guus heeft een ernstige spierziekte en is kind-ambassadeur van Spieren voor Spieren. Zijn strijd is op indrukwekkende wijze in beeld gebracht en heeft veel mensen in Nederland geraakt. Het verhaal van Guus, gemaakt door Spieren voor Spieren en WeFilm,...

3 redenen waarom de combinatie van radio en tv een goed idee is

| Blog

Uit recent onderzoek blijkt dat radio en tv de meest succesvolle media zijn in tijden van crisis: ze zijn het meest effectief voor het vergroten van de return of investment van een campagne.* Natuurlijk er zijn meer redenen om radio of tv in te zetten...

Bereik het grote publiek rondom de verkiezingen

| Blog

Op woensdag 17 maart is het zover: dan gaan we weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. Op tv en radio besteedt de NPO met reguliere én speciale programmering hier volop aandacht aan. Ben je benieuwd hoe jij het grote publiek kan bereiken...

Ster blikt terug, maar ook vooruit: welke programma's kijken we dit voorjaar thuis

| Blog

2020 was op zijn zachtst gezegd een bewogen jaar. Met als invloedrijkste factor natuurlijk de coronacrisis: Nederlanders bleven massaal thuis. Wat betekende dat voor radio en tv? Wat zijn de lessen? En waar kunnen we de komende periode naar uitkijken?...

NPO Radio 2 Top 2000 Adverteren

Ster blikt vooruit: deze programmaknallers mag je niet missen

| Blog

2021 staat alweer bijna voor de deur en dat betekent: kerst, oudjaar én een nieuw seizoen vol mooie programma’s. Welke succesnummers staan de NPO-luisteraar en -kijker de laatste weken van december en in januari te wachten? In dit blog lees je welke kansen...

Online adverteren 2,5 jaar na de verscherping van de privacywet: wat zijn de lessen?

| Blog

Op 25 mei 2018 werd de privacywetgeving verscherpt, met de nodige gevolgen voor de online reclamewereld. Sindsdien is er veel gebeurd. Zo stopte Ster op 1 januari 2020 volledig met het gebruik van advertentiecookies. Hoe zag de weg van cookies naar ‘cookieloos’...

Ster Klant aan het Woord Radio Oikocredit

Klant aan het woord: Oikocredit over adverteren tijdens de Top 2000

| Blog

Wat is het effect van radio op je bereik en conversie? Oikocredit adverteert elk jaar tijdens de Top 2000. Wij spraken met marketingmanager Margreet Fros over haar ervaringen. Bekijk de video en hoor alles over de kracht van radio tijdens de Top 2000.

Vernieuwde Ster AdMeasure: Lucas Hulsebos (DVJ Insights) over het belang van creatie

| Blog

In samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights heeft Ster een nieuwe versie van de AdMeasure-commercialtest ontwikkeld. Vanaf nu toetsen we je reclame in een natuurlijke omgeving, tegelijkertijd met het kijken of luisteren van NPO-content en mét de...

Waarom inzetten op NPO Radio jouw spot extra kracht bijzet

| Blog

Elke radiozender kenmerkt zich door een bepaalde keuze in muziek, doelgroep en dj’s. Maar ook als het aankomt op de reclameblokken onderscheiden zenders zich van elkaar. Wat zijn de unieke kenmerken van NPO Radio en wat kunnen deze voor jouw merk betekenen?

Jaap Toorenaar over het maken van een onvergetelijke reclame: ‘Het vraagt om een strijd tegen clichés’

| Blog

Onvergetelijke reclames, we kennen er allemaal wel een: van Freddie van de Staatsloterij en de supermarktmanager van Albert Heijn tot Rudi van Heineken (Biertje?) en het stel van Ohra. Het zijn reclames die bij blijven, maar vooral ook impact maken. Wat...

Ster blikt vooruit: knallend het jaar uit bij de NPO

| Blog

Hoewel verleden week de mussen nog net niet van het dak vielen en de herfst nog maar nét is begonnen, kunnen we stiekem niet wachten om alvast vooruit te kijken naar de laatste maanden van dit jaar. Topprogramma’s, Black Friday, Sinterklaas, kerst, de...

Adverteren in crisistijd: zes maanden later

| Blog

Ongeveer een half jaar geleden, twee weken na de start van de intelligente lockdown in Nederland, schreven we een artikel over adverteren in crisistijd. Sindsdien is er veel gebeurd en inmiddels kijken we toe hoe scholen hun deuren weer openen en voetbalwedstrijden...

Top 2000-dj Wouter van der Goes: ‘Laten we er de mooiste, beste en vrolijkste editie ooit van maken'

| Blog

Nu de inkoop voor het vierde kwartaal is geopend, blikt NPO Radio 2-dj Wouter van der Goes in een speciaal gastblog voor Ster alvast vooruit op hét radio-evenement van het jaar, de Top 2000:

Brand Metrics-onderzoek

Hoe kijk je verder dan een klik?

| Blog

Ben je benieuwd hoe jouw (cookieloze) banner scoort op merkdoelstellingen als bekendheid, voorkeur en actie-intentie? Doe dan mee aan het Brand Metrics-onderzoek!

Waarom ook jij zin zou moeten hebben in het najaar van de NPO

| Blog

Terwijl de korte broek, zomerjurkjes én barbecue nog regelmatig aan kunnen, hebben wij stiekem alvast veel zin in het najaar. Dat heeft maar één reden: de najaarsprogrammering van de NPO. Nieuwe seizoenen van kijkcijferhits en mooie nieuwe programma’s....

Een unieke Tour met unieke kansen voor jouw merk

| Blog

‘Parijs is nog ver’; een uitspraak die je veel hoort tijdens de Tour en die erop doelt dat er in de laatste dagen nog van alles kan gebeuren. De wedstrijd is pas afgelopen in Parijs. Dit jaar heeft deze uitspraak een extra lading: niet eerder werd een...

Geef je campagne extra effect door te targeten op context

| Blog

Elke maand deelt Ster een tip voor jouw reclamecreatie, -inzet of -inkoop. Wat speelt er in de reclamewereld? Hoe maak je je commercial zo effectief mogelijk? En op welke manier kan je je advertentie optimaal benutten? De tip van deze maand: kijk in plaats...