Halfjaar niet (adverteren) op tv leidt tot forse daling top of mind merkbekenheid

In een sterk concurrende markt is de inzet van commercials op televisie onmisbaar om bekendheid van je merk op te bouwen en op peil te houden. Mediadruk is daarbij de bepalende factor voor het creëren en handhaven van top of mind merkbekendheid. Dat het belangrijk is om aanwezig te blijven op tv (ook al geniet je een hoge merkbekendheid) onderschrijven de cijfers van een winkelketen binnen de retailbranche.

Bekijk de gehele case hier.

 

resultaten

-9%
na een halfjaar afwezigheid op tv is top of mind merkbekendheid met 9% gedaald
82%
Vindt de commercial origineel
+
een bekend persoon werkt positief voor top of mind bekendheid.
+
het tonen van het logo werkt positief voor top of mind bekendheid

succesfactoren

“Na een halfjaar afwezigheid op tv is onze top of mind merkbekendheid met 9% gedaald.”

Marketingmanager, winkelketen binnen retailbranche

ook interessant

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

Karwei

Logo continu tonen in tv-commercial leidt tot groei op merkbekendheid

AutoTrack

Jack van AutoTrack - Durven kiezen werpt vruchten af

 

Vragen?

Of meer weten? Neem dan direct contact met mij op.

Niels Stam
teammanager digital