Op 25 december is het weer zover! Dan stemmen miljoenen muziekliefhebbers tot en met Oudejaarsavond af op de NPO Radio 2 Top 2000. Een miljoenenpubliek bereiken met jouw merk? Grijp je kans tijdens dit ongekend populaire topevenement op radio en tv.

Na het bereiken van miljoenen Nederlanders in 2019 en 2020 liggen de verwachtingen voor dit jaar weer hoog. Met jouw campagne ben je te zien en te horen op radio én televisie: de hitlijst, de inhakende programma's, maar ook het themakanaal NPO 1 Extra, zijn steevast goed voor een miljoenenpubliek. Zo bereikte de Top 2000 in 2020 ongeveer 10,3 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder. Dat is 71% van Nederland. Zet in en stel zo een enorm bereik vast!

Bereik radio

8 miljoen luisteraars (10+)

Bereik NPO 1 Extra

4,4 miljoen kijkers (6+)

HOOGTEPUNT OP OUDEJAARSDAG

Bij Ster staat de hele maand december in het teken van de Top 2000. Het festijn trapt af met een stemweek van zaterdag 27 november tot en met vrijdag 3 december en vervolgens kijken we reikhalzend uit naar het moment dat nummer 2000 door de radio klinkt. 

De gehele Top 2000 wordt goed beluisterd, bekeken en beoordeeld (met maar liefst een 8,1!). Maar met name Oudejaarsdag knalt eruit: ruim 4,6 miljoen mensen luisterden in 2020 naar (een deel van) de Top 2000. Op Oudejaarsavond trok de lijst der lijsten ongeveer 2,4 miljoen luisteraars. 

De Top 2000 is daarmee een echte traditie. Uit onderzoek blijkt zelfs dat men liever de Top 2000 dan het afsteken van vuurwerk behoudt en dat ruim 8 op de 10 Nederlanders dit jaar weer een Top 2000 wil. 

De kracht van radio tijdens de Top 2000

Wat is het effect van radio op je bereik en conversie? Oikocredit adverteert elk jaar tijdens de Top 2000. Wij spraken met marketingmanager Margreet Fros over haar ervaringen. 

RADIOpakketten top 2000

  TOP 2000 STERTIME TOP 2000 YOURTIME
VOORWAARDEN
Zender NPO Radio 2 NPO Radio 2 * Reguliere inkoopopties zijn tijdens de Top 2000 uitgesloten van inkoop op Radio 2
Periode 25 t/m 31 december 25 t/m 31 december *Algemene voorwaarden en Verkoopvoorwaarden Ster zijn van toepassing. 
Index 150 160 *Dynamische marktindex is van toepassing indien deze wordt ingezet (dit wordt 4 november bekend)
Doelgroep 25-67 25-67  
Outputprijs per GRP o.b.v. 20 seconden excl. Logisch Aandeel € 242  € 258 * Met het Logisch Aandeel ontvang je 8% korting. 
Outputprijs per GRP o.b.v. 20 seconden incl. Logisch Aandeel € 222  € 237 *Het is niet mogelijk om dagen en/of tijdvakken uit te sluiten bij het Top 2000 Stertime-pakket
Indeling ma-zo 6-24 (Ster deelt in) Vrij in te delen  
Aantal dagen 7 Vrij in te delen  
Schema Variabel Vast  
Voorkeurspositie n.v.t. 10% toeslag  

VOORBEELDPAKKETTEN RADIO

  VOORBEELD 1 VOORBEELD 2 VOORWAARDEN
Budget € 15.000,- € 25.000,-  
Doelgroep 25-67 25-67  
Aantal GRP's 62 104 * o.b.v. het Top 2000 Stertime-pakket (€242,- per GRP). 
GCF 3,9 5,7 * o.b.v. 20 seconden
Netto bereik 16,1% 18,2% * Bereikcijfers zijn indicatief
Absoluut bereik 1.581.000 1.787.000  

aanwezig zijn bij de top 2000?

Heb je vragen of wil je graag meer weten over wat de Top 2000 voor jouw merk kan doen? Bekijk de brochure en/of neem dan contact met ons op!